קידום אתרים בזירות תחרותיות

Posted by & filed under קידום אתרים.

למרבית מקדמי האתרים בארץ, אין ניסיון בקידום אתרים בזירות תחרותיות כמו ארה"ב, צרפת ומדינות בהם נפחי החיפוש, המחירים שמשלמים ב ADWORDS לקליק והתחרות גדולים במיוחד.
לניהול מסע SEO שכזה, דרושים הידע והניסיון, הן ברמה  המקצועית והן בשפה בה נעשה הקידום, הדעה הרווחת היא שמקדם אתרים שלא יודע לדבר צרפתית – יהיה לו קשה מאוד לקדם אתר בצרפתית (ואני מסכים עם זה).

כמה שורות על SEO בארה"ב

קידום אתרים בארה"ב, צריך להיות קפדני – מכיוון שיכולת התפקוד של גוגל מול השפה האנגלית היא מקסימלית. מנגנוני הסינון וקבלת ההחלטות במגוון האלגוריתמים, תוכננו בשפה האנגלית ולכן יכולת ההתמודדות שלהם עם אנגלית גבוהה במיוחד.
לעומת זאת, שנים רבות בישראל –  מנוע החיפוש של גוגל היה "אוכל" עברית שגויה שכתובה ברמה ירודה, ללא סימני פיסוק ועם "נח בשבע שגיאות".

בשורה התחתונה, גוגל תמיד יסתכל על אמינות מול הגולש, כמה ערך מייצר התוכן שלכם לגולשים והאם התוכן הוא ראוי. כדי לעשות כך הוא משתמש בכמה סיגנלים משמעותיים, בניהם בניית קישורים איכותית (אתרים אמיתיים שממליצים עליכם), שיתופים והפצה ברשתות החברתיות השונות. חיפושים שנעשים עליכם וכמובן דבר חשוב מאוד שכתבתי עליו בבלוג המיועד לפריצות דרך בתחום הקידום זה כל הנושא של דירוג הכותב לצבירת אמינות מול התוכן.

אלגוריתם נוסף, לא פחות חשוב – מתעלם ממה שממש כתוב ומנסה להבין את התוכן באמצעות פיתוח של בלשנים מומחי סמנטיקה והאם התוכן יוכל לסייע למשתמשים בעת ההקלדה שלהם. זאת אומרת שיכול להיות שמישהו מחפש "nyc locksmith" וגוגל מבין שמטרת החיפוש היא למצוא שירות של מנעולן בניו יורק סיטי, לכן הוא יחפש תוצאות שמתאימות לכוונה של המשתמש – לעיתים נוכל לראות שבתוכן (בניגוד לדעות רווחות של דחיסת מילות מפתח בעמוד) אין את הביטוי בצורה מפורשת או בדחיסה משמעותית – מה שאומר בסופו של דבר שגוגל מצליח להבין למה התכוונו המשוררים (גם המחפש וגם מפרסם התוכן).

בארה"ב מרבית האתרים המקודמים היום – עושים עבודה איכותית של תוכן, קידום אתרים בסגנון הישן כבר לא עובד שם – מאז עדכוני הפנדה, עדכון פינגווין 1 + פנגווין 2 ומנגנוני סינון ספאם שגוגל הוציאה בשנים האחרונות כבר לא ניתן לעבוד על מנוע החיפוש לאורך זמן. בטווח הקצר מאוד ניתן לעשות מניפולציות של קישורים, אבל לטווח הארוך – הכשלון מובטח.

איך לקדם אתר בארה"ב

ראשית נתחיל מזה שהחיפוש בארה"ב שונים באופן החיפוש בישראל, מכיוון שמדובר בשטח עצום שחיפוש "מנעולן" בישראל הוא עוד לגיטימי, בארה"ב תמיד יתווסף לזה שם האזור או שם המחוז. לכן הקידום שם נעשה ברמה המקומית ולא בצורה של ביטויים כלליים. מובן שניתן לקדם אתרים גם ברמה כללית אבל זה דורש הרבה יותר עבודה וצריך להראות לגוגל את היכולת שלכם לייצר ערך עבור כל גולש המחפש את הביטוי.
הקידום בארה"ב מבוסס על בניית תדמית רצינית לאתר המקודם – חשוב שגוגל יבין שמי שעומד מאחוריו הוא אדם רציני, מבין תחום ובעל המלצות וקבלות. לשם כך ישנם כמה חוקי ברזל שבהם חייבים לעמוד כאשר עושים SEO בארה"ב:

1. תוכן מקורי ועשיר – בכמויות גדולות – ברמה יומית מומלץ להכניס תכנים לאתר המקודם, כאשר הם מכילים, תמונות מקוריות, סרטוני וידאו משולבי טקסט, הסברים ויתרונות, חידושים וחדשות בתחום עם מידע מקיף כמה שיותר.
2. קישורים מאתרי "בר סמכא" – קישורים מאתרים איכותיים שגוגל יודע שקישור שיוצא מהם הוא המלצה אמיתית על משהו איכותי ולא עוד קישור ספאם של SEO.
3. בניית פרופילים ברשתות חברתיות והפעלתם – כך באמצעות יצירה של BUZZ ברשת והעלאת תכנים שמקושרים לאתר שלכם, ניתן ליצור בעיני גוגל עם שילוב נכון של G+ את מדד הדירוג של הכותב שלכם. בצורה של כותב איכותי, לגוגל הרבה יותר קל לאפשר לכם לעלות למעלה בתוצאות החיפוש, כי תוכן איכותי הרבה יודעים לכתוב, את העדות על איכותו אתם צריכים לייצר על ידי צבירה של מוניטין.

כמובן שאלה רק כמה חוקים בודדים, אבל לדעתי בלעדיהם לא ניתן לצאת לדרך ולבנות פרוייקט SEO כמו שצריך בארה"ב.

אשמח לשמוע את דעתכם – מה הטיפים שאתם מציעים לקידום אתרים בחו"ל וזירות תחרותיות אחרות?

You must be logged in to post a comment. Log in