כמה שווה קידום האתר שלך? איך לייצר מכונת שיווק משומנת

Posted by & filed under המרות, קידום אתרים.

אחד הדברים החשובים ביותר בפרסום באינטרנט היא המדידה של אפקטיביות הפרסום.

בין אם אתם מקדמים אורגנית, מפרסמים בגוגל ADWORDS או מפרסמים בפייסבוק, בעולם של היום הכל מדיד. אתם יודעים כמה שילמתם, אתם יודעים כמה חשיפות היו, כמה קליקים, כמה כניסות לאתר באמצעות אנליטיקס, אבל מה שהרוב לא יודעים – כמה שווה להם כל אפיק פרסום כזה.

את המדידה יש לעשות בכמה רמות, ראשית יש להשקיע סכום כסף מוגדר מראש ולחלק אותו על כמה אפיקי פרסום, התקציב צריך להיות חודשי ומוכן מראש לשלושה חודשים. לדוגמא אם התקציב שלכם סה"כ הוא 3000 ש"ח לחודש אז לצורך המדידה וייצור מכונת השיווק תצטרכו להשקיע 9000 ש"ח ל-3 חודשים.

לפני העלייה לאוויר והזרמת גולשים לאתר יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. יצירת מספר טלפון עבור כל אחד מאפיקי השיווק, אם החלטתם ללכת על פייסבוק, ADWORDS ואורגני, תצטרכו 3 מספרי טלפון שונים, אם אתם מפרסמים גם במדיה אחרת כמו עיתון, מומלץ להפנות אותה למספר רביעי, מטרת ההפניה היא לאפשר מדידה פשוטה בשלבים הבאים.
  2. התקנת כלי מדידה באתרכם, כדי שהטלפונים בתוך האתר שלכם יתחלפו, אתם צריכים להתקין כלי ייעודי שיחליף את כל מספרי הטלפון המופיעים באתר בהתם לאפיק הפרסום שממנו הגיע הגולש.
  3. התקנת כלי המרות של גוגל + כלי המרות של פייסבוק.
  4. תקנת כלי מדידת המרות מטופס צור קשר, כדי שתדעו בדיוק איזה לקוח הגיע מאיזה אפיק פרסום.
  5. יצירת קובץ באקסל או מחברת, כאשר כל סגירה (מכירה) מתועדת עם הפרטים הבאים: שם, טלפון, סכום מכירה, אפיק פרסום. 

את כל התיעודים יש לשמור ולעשות במשך שלושה חודשים, לאחר מכן להשוות בין אפיקי הפרסום השונים, מומלץ לקחת ספקים שונים שיעשו את העבודה אם אינכם יכולים לעשות אותה לבד, ולדרבן אותם בכך שכל תקציב השיווק שלכם יגיע אליהם אם הם ידעו לתת את הביצועים הטובים ביותר.

ניקח דומה שבה נעשה המעקב במשך 3 חודשים כאשר בכל אפיק הושקעו 2000 ש"ח בחודש (גוגל, פייסבוק, קידום אורגני).
סה"כ השקעה חודשית בשלושת האפיקים: 6,000 ש"ח.
השקעה בשלושה חודשים: 18,000 ש"ח.

סה"כ מכירות באמצעות אפיקי השיווק: 45,000 ש"ח.
מכירות דרך קידום אורגני: 12,000 ש"ח 
מכירות דרך פרסום בגוגל: 28,000 ש"ח 
מכירות דרך פייסבוק: 5,000 ש"ח

במקרה זה ניתן לראות שפייסבוק דווקא הוא אפיק חלש, כאשר החזר ההשקעה שלו היה שלילי, הושקעו בו 6,000 ש"ח במשך שלושה חודשים והוא הניב מכירות של 5,000 ש"ח, משמשע הפסד של כאלף שקלים. לעומתו הפרסום בגוגל עבר בצורה מעולה עם החזר השקעה של 460%, הקידום האורגני (שהוא דבר שצריך למדוד בדרך כלל על פני תקופה של שנה) הצליח בצורה מפתיעה לספק החזר השקעה של 200%.

לאחר שאנחנו יודעים בדויק מהם אפיקי השיווק שעובדים הכי טוב, כדאי לצמצם אפיקים עם החזר השקעה שלילי, לחזק אפיקים בעלי החזר השקעה חיובי אבל בשום מצב לא להיות תלויים באפיק פרסום אחד, מכיוון שבשוק הפרסום הכל הפכפך ואפיקים רווחיים יכולים להכנס למצב שבו הם בהחזר השקעה שלילי תוך כמה חודשים. לכן את הבדיקה על החזר ההשקעה מומלץ לעשות 4 פעמים בשנה, כל שלושה חודשים על מנת לפקח בצורה יציבה וברורה על עלויות הפרסום ותוצאות אפיקי הפרסום השונים.

 

 

You must be logged in to post a comment. Log in