האם לינקים (קישורים) עוזרים לקידום אתרים?

Posted by & filed under קידום אתרים.

אם אתם בעלי עסק או מקדמי אתרים, זה לא משנה – היום אחרי עשרות שינויים בשנים האחרונות באלגוריתמים של גוגל, בין אם מדובר על עדכוני הפינגווין או עדכוני הפנדה או יונק הדבש – דבר אחד ברור – גוגל מפסיק לאכול את הלוקשים.

אז מה עושים? הרבה מאוד מהמקדמים אורגנית (בין אם זה לקוחות או חברות קידום) הפנו את התקציב שלהם לפרסום בגוגל, משמע, העבירו את תחום העיסוק שלהם מקידום אתרים אורגני לפרסום ממומן בגוגל – גם מקדמים וגם לקוחות מבינים שלהיות ראשון בתוצאות החיפוש, יכול להחשב למשהו מאוד רנדומלי ולא קבוע.
עם זאת, בכל זאת מישהו מסיבה כלשהי מופיע למעלה, אז איך זה קורה?

8 מיתוסים על קידום האתרים החדש

שימו לב שחלק מהמיתוסים הללו, סותרים אחד את השני.

1. קישורים לא עוזרים לקידום.
2. הכל קשור לתוכן של האתר.
3. קישורים מזיקים לקידום.
4. אתר לא מותאם לסלולר, זה לא אתר איכותי ולכן הוא לא מופיע למעלה בגוגל.
5. יש השפעה למערכת בה נבנה האתר (WordPress/ Joomla/ Drupal וכד').
6. קישורים החוצה טובים.
7. חייבים להיות פעילים ברשת החברתית.
8. אם אין לי מקדם אתרים אין לי סיכוי להיות ראשון.

בואו נענה על המיתוסים האלה אחד אחרי השני.

קישורים לא עוזרים לקידום אתרים

האמנם? נתחיל בבסיס, האופן שבו גוגל סורק את האינטרנט נעשה ע"י מעבר בין קישורים מאתר לאתר, זאת אומרת שברמה התיאורתית אם לא יהיו קישורים לאתר מסויים גוגל בכלל לא ידע עליו, ואם אכן זה המצב – הוא לא יופיע ובטח שלא בראש תוצאות החיפוש.
מצד שני, אם הקישורים נראים מוגזמים, כמו לדוגמא, לאתר של חנות ספרים בתל אביב נראה שכל הקישורים המצביעים הם "חנות ספרים בתל אביב", נדע לבטח שמשהו פה (מאוד) מסריח ואת זה גוגל לא אוכל.

הכל קשור לתוכן של האתר

כבר שנים רצה הסיסמא "התוכן הוא המלך" בעולם קידום האתרים, עם זאת אני סבור על סמך הניסיון שלנו עם מאות אתרים, שלאחרונה המשפט הזה תופס יותר מקום ריאלי בעולם. איכות התוכן חשובה מאוד, עם זאת כמות התוכן היא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בדירוג האתר במנועי חיפוש – חשוב לשים טוב טוב לב שהתוכן הוא לא ספאם \ זבל \ מועתק או ירוד – כי גם פה זה יכול לפגוע. בשורה התחתונה תוכן איכותי וטוב בכמויות גדולות = מדד להצלחה. עם זאת, התוכן לבדו לא עושה את כל העבודה, דרושים קישורים איכותיים ושיתופי פעולה איכותיים במטרה שהתוכן האיכותי יקבל מדד של הצבעת אמון מהעולם.

קישורים מזיקים לקידום אתרים

כמו כל מיתוס בתחום הקידום – אפשר להגיד שהמיתוס הזה כוללני מידי, קישורים אמנם עוזרים לקידום אתרים אך במקרים שבהם יש הרבה קישורים מהמינים הבאים זה לא טוב:
1. פוטרים של אתרים עם מאות עמודים .
2. קישורים מאתרים שלא קשורים ולא יכולים להתקשר בשום מצב לתחום העיסוק שלכם.
3. קישורים מאתרי סקס \ ספאם \ הימורים – במידה והאתר שלכם אינו נכלל ברשימת התחומים הללו.
4. קישורים מאתרים מלאי קישורים מה שמכונה בשפה המקצועית "חוות קישורים".
5. קישורים מאתרים ברוסיה ובמדינות נוספות בצורה רובוטית וקנויה.
6. מסה גדולה מאוד של קישורים עם ביטויי מפתח אותם אתם רוצים לקדם – רע מאוד.
 

אתר לא מותאם לסלולר זה אתר לא איכותי ולכן אינו מופיע למעלה

כמובן שהיום גוגל מסתכלת על חווית הגולש באתר, משמע שאם האתר אינו מותאם לסלולר והרבה אתרים בתחומכם כן מותאמים לסלולר, חווית הגולש אצלכם דרך הסלולר תהיה רעה (בלשון המעטה) לכן, חשוב מאוד לשים לב לאיכות הגלישה גם בסלולר, בין זה לקביעה מוחלטת שאתר שאינו מותאם לסלולר לא יופיע בתוצאות החיפוש יש מרחק גדול מאוד. עם זאת אני ממליץ לעשות אתרים רספונסיביים כי ישנה סברה רווחת שבעתיד ידרג מנוע החיפוש בסלולר בראש אתרים שמותאמים לגלישה \ התנהגות הגולש בהם דרך הסלולר חיובית.

יש השפעה למערכת בה נבנה האתר

למען האמת – אין. מה שחשוב לשים לב הוא ליצוא של ה HTML וכל המבנה לדפדפן, אם יש את כל התגים של כותרת, תיאור וכד'. כמובן שמומלץ מאוד לבדוק את זמן טעינת האתר, לעיתים אתרי קוד פתוח מבוססי PHP כמו WORDPRESS או JOOMLA מאוחסנים על שרתי WINDOWS איטיים ועדיף להעביר אותם לאחסון על שרתי LINUX, או שרתים של WINDOWS עם FASTCGI.

קישורים החוצה טובים

כמובן – אם הם איכותיים ותורמים לגולשים, הם רק יכולים להועיל למקשר. קחו דוגמה בה חבר ממליץ לחברו על מסעדה טובה, החבר שקיבל את ההמלצה הולך למסעדה ונהנה – מי יקבל את הקרדיט?
כנ"ל בקישורים יוצאים – אם הגולשים מקבלים תמורה מהמעבר לעמוד אליו קישרתם הרי שעשיתם משהו חיובי והקרדיט יהיה שלכם. איך לדעת למי לקשר? נתחו את הנתונים בצורה סטטיסטית, הבחינו מה הגולשים שלכם מחפשים ותנו להם את המידע הדרוש.
אפשר להעזר במערכות של פידבק און ליין – יש מגוון כאלה.

חייבים להיות פעילים ברשתות החברתיות

אחד הפרמטרים המוערכים לדירוג היא תנועה מרשת חברתית, עם זאת חשוב מאוד לשים לב לאיכות התנועה, מי שפרסם בפייסבוק ודאי יודע שהתנועה המגיעה מהפרסום (אם הוא לא ממוקד) מייצרת Bounce Rate גבוה מאוד, משמע אחוז נטישה גדול של גולשים שנכנסים לאתר ומיד לאחר מכן עוזבים אותו, מה שגורם לכך שהאלגוריתם האחרי על איכות התנועה עשוי להעריך את התנועה כתנועה לא איכותית לא לתת ערך לדירוג. לכן חשוב מאוד לשים לב לתנועה איכותית ולפרסום ממוקד.

אם אין לי מקדם אתרים – אין לי סיכוי להיות ראשון

המשפט הזה בבסיסו לא נכון, אדם שישקיע וילמד איך מקדמים אתרים יכול לקדם את האתר שלו לראש תוצאות החיפוש, עם זאת חשוב לתת לכל אדם לעסוק במקצועו, במקום לקדם את האתר שלך לבד, חשוב על דרכים לייצר לך עבודה בתחום בו אתה מתעסק ואת הקידום האורגני תשאיר למי שעושה אותו כל יום כל היום!.

 

לסיכום אפשר להגיד שהחוקים הבסיסיים בקידום אתרים אורגני נשארו זהים – לשמור על איכות, לפעול ברשת, לשתף ולספק חומרים איכותיים ומקצועיים באמת.

בהצלחה!

You must be logged in to post a comment. Log in