פינגווין 2.0 נחת בישראל

Posted by & filed under קידום אתרים.

עדכון האלגוריתם של גוגל נכנס אתמול (23/05/2013) לישראל וזעזע אלפי אתרים ושינה את תוצאות החיפוש המוכרות לכולנו במרבית התחומים. 

 אז מה המסקנות מהשינויים בתוצאות החיפוש?

1. אתרים שיש להם הרבה קישורים עם טקסט עוגן המרמז על הביטוי אותו ניסו לקדם – עפו ברובם במיוחד אם הם אתרים חדשים \ לא מקצועיים בעלי דירוג איכות נמוך מגוגל.

2. אתרים שהקישורים שלהם טבעיים מאוד ומגוונים בבחינות הבאות דווקא עלו:
א. טקסט עוגן עשיר ומגוון – לפעמים את מילת המפתח, לפעמים את שם האתר ולפעמים את הדומיין .
ב. מגוון גדול של מקורות מפני קישורים, לא רק פורומים או רק בלוגים או רק החלפות קישורים עם אתרים בנישה, אלא גם וגם וגם במינון הנכון.
ג. אתרים שהקישורים אליהם מפנים תנועה – קישור שלא מפנה תנועה, הוא לא קישור רע אבל הוא פחות טוב.

תובנות נוספות:

* התפלגות כמות הקישורים חייבת להיות הגיונית, לדוגמא: יש לי אתר של בניה, לא יכול להיות שעמוד פנימי בתוך קטגוריה, יקבל יותר קישורים מעמוד הבית או מעמוד הקטגוריה.
אם נחשוב על זה, זה מאוד הגיוני, מרבית הגולשים באתר מפותח מגיעים לעמוד הבית, משם הם עוברים לעמודים של קטגוריות ומשם לעמודים פנימיים – באופן סטטיסטי העמודים הפנימיים יקבלו פחות קישורים כי החשיפה שלהם יותר קטנה (כל עמוד בפני עצמו כמובן).

בתחום של קידום אתרים קרה משהו בלתי צפוי שראינו הרבה פעמים, אחד האתרים שקנה קישורים מרוסיה – עלה להיות מקום שני בגוגל – כאן אני חושב שהאלגוריתם של פינגווין 2.0 קצת פספס.
אני מאמין שבימים הקרובים יבואו לבדוק את העלייה הפתאומית שלו באופן ידני ושזה לא יחזיק הרבה זמן, אבל אם כבר מדברים על האתר הזה חשוב לראות משהו מאוד מעניין.
בבדיקת קישורים חיצוניים שעשיתי עליו ניתן לראות ששני האנקורים המובילים שלו הם הדומיין שלו בשתי צורות שונות (פעם עם www ופעם בלי), לאחר מכן הביטוי המרכזי אותו הוא קידם "קידום אתרים" וממש לאחר מכן שוב שם האתר במבנה שונה 3 פעמים.
סוג כזה של בניית קישורים נראה הגיוני ברמת העקרון, הבעיה היא שהכמות של הקישורים אותה הוא קיבל בזמן כלכך קצר יכולה להעיד על אחד משני דברים :
1. האתר הזה בעל מוניטין ענק עכשיו ויש עליו דיבור מטורף.
2. האתר הזה קנה המון קישורים.

כמובן שבמקרה הזה האתר הזה קנה המון קישורים, אבל גוגל כנראה לא יכול היה לקבל את ההחלטה מה משתי האפשרויות יותר סבירה, לכן הוא החליט למקם אותו במקום כלכך גבוה, מצד שני, אחרי תקופת זמן גוגל יבין שמדובר באתר ספאם וככל הנראה, כפי שעשה לאתרים הקודמים שקודמו ככה – יעיף אותו.

במידה ויהיו תובנות נוספות על השינויים המתחוללים באלגוריתם הזה של גוגל – אעדכן את הפוסט הזה.
אשמח לשמוע את דעתכם.

3 Responses to “פינגווין 2.0 נחת בישראל”

  1. גברול מערכות גז

    שלום רב, ממש כפי שכתבת בפוסט – עמודים ספצייפיים בתוך האתר שלי נפגעו… ונפלו עמודים שלמים.. האם יש טיפול לכך? מה עלי לעשות?

    • אלעד בן שמואל

      היי גברול, תראה – הרבה מקדמי אתרים חושבים מה לעשות לאחר השינוי הזה – אני יכול להגיד לך שהרבה מציעים לאלה שנפגעו להתחיל מאפס וזה יכול להיות פתרון הגיוני.
      מצד שני אני מאמין שעם עבודה נכונה ואיכות בתוך האתר תצליח לטפס חזרה למעלה. האם אתה מקדם את האתר שלך לבד או עם חברת קידום?

      • גברול מערכות גז

        תודה על התשובה המהירה,

        אני עברתי הדרכה איך לקדם את האתר שלי ע"י מורה פרטי.. פעם בשבוע אני נכנס ומגייס לינקים. התחום של מערכות גז ראדון להפצה אינו תחרותי במיוחד.

        מדי שלושה חודשים אני עושה שיעור פרטי נוסף כדי לדעת מה קורה בקידום אתרים ומה התעדכן.

        כנראה שאעשה את השינויים הדרושים כדי להחזיר את האתר הנוכחי שלי למעלה.

         

        שוב תודה!

You must be logged in to post a comment. Log in