קידום אתרים בסגנון old fashion

Posted by & filed under קידום אתרים.

ישנם מקדמי אתרים רבים שהחלו לעסוק בקידום אתרים לפני 10 – 12 שנים, מאז גיבשו להם שיטה שלאז נראתה כדרך האולטימטיבית לקידום אתר מאז חלו באלגוריתם של גוגל ובשיטות המיון של מנועי החיפוש הנוספים אלפי שינויים שהשפיעו על תוצאות החיפוש.

  1. בעבר קידום אתרים היה נושא מאוד פשוט, היית צריך כמה דברים ממוקדים והיית מגיע לראש תוצאות החיפוש:
    כותרת שדחיסת מילות המפתח שלה היא 100% (לדוגמא אם רצית לקדם אתר בתחום “בניה” היית צריך לרשום בכותרת את המילה “בניה” בלבד) .
  2. דחיסות מילות מפתח גבוהה מאוד בעמוד אותו אתה רוצה לקדם – כך שמנוע החיפוש של אז (הטיפש) יצליח לפענח במה עוסק האתר שלכם בצורה הכי ברורה על ידי כמות עצומה של מילות חיפוש רלוונטיות.
  3. קישורים נכנסים – כמה שיותר = יותר טוב, ושוב חושב האלגוריתם הטיפש של אז (אם כלכך הרבה ממליצים על זה ומקשרים לזה – כנראה שזה טוב)

במהלך השנים עבר האלגוריתם הטיפש תהפוכות ענק והפך להיות אלגוריתם מאוד חכם, למעשה הוא אפילו מבין במה עוסק האתר הוים מבלי להתחשב בכותרת שלו, בדחיסות מילות המפתח הגבוהה וללא הגדרת מילות מפתח בקוד האתר, הוא פשוט לא צריך את זה וב99% הוא ידע באיזה תחום עיסוק מדובר.
הדברים שגרמו לאלגוריתם להבין את זה הם בין היתר עדכוני הפנדה שיצאו לפני כשנתיים, ולאחרונה עדכון הפינגווין של גוגל שמטרתו לחסל את הספאם – ובכך למנוע מאתרים שמקודמים בשיטות פסולות להיות למעלה.

מה עשו העדכונים לקידום האתרים הישן?

  1. הדבר הראשון שנכנס למערכת החשבון של האלגוריתמים הוא כל נושא האיכות בשילוב אמינות, זאת אומרת שאם בעבר אתר שהיה מתעסק במזגנים ומקשר לאתר שעוסק ברפואת שיניים זה היה דבר טוב כל עוד לאתר של המזגנים יש הרבה קישורים – היום זה כבר לא ישפיע, הרובוט החכם הצליח להבין שאין קשר בין שני התחומים ולכן ערך הקישור בין השניים ירד לקרקעית. עם זאת אתר שמקשר לאתר בתחומו והוא הרבה פחות “מקושר” כנראה יספק קישור איכותי בהרבה יותר.
  2. שינוי נוסף הוא שהאלגוריתם התחיל לפסול תוצאות חיפוש שלא נראות טוב לגולש. מטרתו של מנוע החיפוש זה להציג את התוצאות הכי טובות לגולש ולכן בגוגל הבינו שאם הם יצליחו לגרום לרובוט המיון לראות את התוצאות כמו הגולשים שמחפשים – הם יצליחו לסדר אותן בצורה כזו שתתאים לגולשים.
    לכן אתרים שהוסיפו הרבה פעמים את מילות המפתח שלהם בתוכן העמוד  – פשוט עפו לדף שלא ניתן למצוא אותם בו, וכיום גוגל יודע לזהות בצורה פשוטה באיזה תחום עוסק האתר מבלי עזרה חיצונית של בעל האתר או מי מטעמו.
  3. עדכון נוסף שנכנס הוא שאתרים שמקשרים לאתרים חיצוניים, כאשר יש בהם ערך מוסף לגולש בתחום קרוב או באותו תחום מדפים רלוונטים, יקבלו מן סוג של “ביטחון” (TRUST), בגוגל נקרא המדד trust rank  שמטרתו בעצם לספק לרובוט החיפוש רמה שבה הוא יכול לסמוך על המקור (על האתר).
    אתרים שניתן להם אמון גבוה הם בדרך כלל אתרים שיופיעו בראש תוצאות החיפוש, כל עוד העמודים שנמצאים בהם עונים על השאילתה של הגולש. אחד האתרים המובילים מבחינת אמינות מול מנוע החיפוש הוא ויקיפדיה. כאשר מדברים על אמינות זה אומר: מנוע החיפוש עפ”י פרמטרים פנימיים שלו החליט שהתוכן הכתוב והמוצג באתר זה הוא תוכן אמין, אמיתי, נכונות המידע שם גבוהה מאוד ולרוב מקצוען בתחומו כתב אותו.

כל השינויים הללו (וזו רק ההתחלה) גרמו לכך שקידום אתרים בסגנון הישן כבר פשוט לא עובד, זה יכול להצליח לחודש- חודשיים – חצי שנה! אבל לא מעבר לזה.
לקוחות שפונים לחברת קידום אתרים חייבים להבין שאם הם משקיעים בקידום אתרים אורגני חשוב לבחור חברה שעובדת היום עם לקוחות טריים ומביאה להם תוצאות, אם אכן כך כנראה שהיא מותאמת לקדם אתרים בשנת 2012 – 2013. אם המצב הוא לא כך כנראה שצריך לחפש חברה שכן עושה את זה נכון.
עסקים שבונים על קידום אתרים אורגני עם תוצאות מהירות וירידה מהירה, זורקים את כספם לפח, עדיף בצורה פשוטה ביותר שיפנו למערכת GOOGLE ADWORDS ויפרסמו דרך גוגל בתשלום את האתר שלהם ולא יבזבזו זמן וכסף יקרים על קידום אתרים אורגני. לעומת זו אלה המסוגלים להשקיע לטווח ארוך ומעוניינים להינות מפירות איכותיים ולאורך זמן צריכים למצוא חברת קידום אתרים מקצועית שתעשה את העבודה הנכונה בזמן הנכון.

 

 

You must be logged in to post a comment. Log in