מחקר מילות מפתח ותחרות

Posted by & filed under קידום אתרים.

אחד הדברים הכי חשובים לפני תחילת כל תהליך של קידום אתרים, מתחילה במחקר מילות מפתח וכמובן בבדיקת התחרות עליהן, אז ניגש לעבודה ונסביר איך עושים זאת במהירות וביעילות.

הדבר הראשון שעלינו לעשות הוא להיכנס לכלי מילות המפתח של גוגל ואת זה ניתן לעשות ע"י הקישור הבא:
  https://adwords.google.com/o/KeywordTool l 

בכלי מילות המפתח נרשום את הביטויים שאנחנו רוצים לבדוק עליהם את נפח החיפושים, לצורך הדגמה אני אבחר בתחום מוכר "צימרים"
 כלי מילות המפתח של גוגל בחיפוש צימרים מדוייקת.
 


אנחנו יכולים לראות שנפח החיפושים על המילה צימרים בישראל בלבד הוא 27,100 כך שיש לנו מה לעשות עם כמות כזו של חיפושים בחודש.
כעת מתחת לכרטיסיה של החיפושים של הביטוי שבדקנו יפתחו "רעיונות נוספים למילות מפתח" אותן גוגל מציעה לנו לבדוק גם.


רעיונות נוספים בכלי מילות המפתח

מהרשימה הזו נוכל למצוא ביטויים נוספים רלוונטים לנו ואולי אפילו יותר ממוקדים לקהל הלקוחות שלנו, כך למעשה נוכל למקדם את הקידום שלנו, להשקיע הרבה פחות משאבים ולרוב לקבל תמורה גדולה הרבה יותר.

נרשום את הביטויים הרלוונטים לנו לדוגמא:
צימרים למשפחות
צימרים עם בריכה
צימרים זולים
צימרים יוקרתיים
צימרים רומנטיים

כעת נעבור לגוגל ישראל (http://www.google.co.il)
ונחפש את כל אחד מהביטויים שרשמנו לעיל.

עבור כל ביטוי, נבחר בצורה מקרית לחלוטין 3 אתרים מהעמוד הראשון.
אפשר לבחור את המקום הראשון השני והשלישי, או את הראשון הרביעי והשישי, זה לא באמת משנה.
חשוב מאוד לבחור את המקום הראשון בכל מצב כי הוא כנראה הגורם שמהווה את התחרות הגבוהה ביותר עבור הביטוי.

כעת ניכנס לאתר מג'סטיק seo בכתובת:
http://www.majesticseo.com

ניקח לדוגמא את הביטוי צימרים למשפחות שחיפשנו בגוגל ומצאנו אתר מסויים.
נכניס את הכתובת שלו בשורה באתר מג'סטיק:

 

נלחץ על כפתור החיפוש (הכתום בתמונה) ונקבל את התוצאה הבאה:

מה שאנחנו יכולים להבין מזה הם כמה דברים:
1. כמות הדומיינים המפנים לעמוד זה בלבד הם 30
2. כמות הקישורים המופנים לעמוד זה הם 9
 

עכשיו נסתכל על תמונה כללית של הדומיין כולו (לא רק העמוד הנוכחי)
כאשר בודקים תחרות אנחנו צריכים לראות גם מהי העוצמה של כל האתר המקודם ולא של עמוד בודד וכך ניתן לראות מהי התחרות.
לשם כך נלחץ בחלק העליון במג'סטיק על Root Domain ונקבל את המסך הבא:
 

 

עכשיו ניתן להבין שהאתר הזה מאוד מקודם, זאת אומרת יש לו 2880 דומיינים שונים שמפנים אליו יותר ממליון קישורים נכנסים.
כאשר אנחנו מקבלים את הנתון הזה, חשוב לבדוק את תהליך התווספות הקישורים של האתר.
ניתן לעשות זאת על ידי כלי אחר במג'סטיק שנקרא "BackLinks History".
נבדוק עבור אתר זה את הקישורים הנכנסים לאורך השנים ונוכל לראות את התמונה הבאה:

בשנה האחרונה, כמות הדומיינים המפנים לאתר זה הם 50 מידי חודש.
מה שאומר שהאתר מאוד מקודם גם היום, בשביל לנצח אותו בתחום עליו אתם מתחרים תצטרכו לעשות שני דברים:

1. בניית קישורים זהה לשלו לפחות – מומלץ לשים דגש על איכות.
2. תוכן רענן ומעניין באתר בכמויות זהות לתכנים שלו.
3. שילוב פרמטרים נוספים כמו LIKE מרשתות חברתיות.

את המחקר עבור התחום מומלץ לעשות עבור כל הביטויים שאתם רוצים לקדם וכך תוכלו להבין את רמת התחרותיות של התחום.
* חשוב להדגיש שהדוגמא של צימרים היא מאוד קיצונית מבחינת קידום ומרבית התחומים אינם מתקרבים לרמה הזו כלל.

תוכלו לקרוא עוד על  איך לנצח אתרים חזקים בקידום אתרים בפוסט שכתבתי בתחילת השנה.
למידע נוסף על מחקר מילות מפתח תוכלו להכנס לאתר הבית שלנו.
 

2 Responses to “מחקר מילות מפתח ותחרות”

  1. זיו גולדוסר

You must be logged in to post a comment. Log in