קידום אתרים בזול – מקור לכשלון?

Posted by & filed under קידום אתרים.

טענה רווחת אצל מרבית חברות הקידום המכבדות את עצמן בישראל היא שקידום אתרים בזול לא יכול לעבוד, הלקוח מנגד חושב לעצמו שאומרים לו את המשפט “קידום אתרים זול לא עובד” שמנסים מכור לו מוצר זול במחיר יקר.
בכתבה הבאה נוכל להסביר בצורה פשוטה מה המשמעויות העומדות מאחורי קידום אתרים זול.
לפני שניכנס לעובי הקורה, חשוב להבין מהם המרכיבים החשובים ביותר בקידום אתרים איכותי.
להלן פירוט של כמה מהמרכיבים:

1. הפצת מאמרים באתרי מאמרים.
2. הפצת מאמרים וכתבות עם ערך מוסף באתרים הקשורים לתחום העיסוק של האתר המקודם.
3. החלפת קישורים – במטרה לספק ערך מוסף לגולש העובר בין האתרים בעזרת הקישורים.
4. כתיבת תכנים איכותיים ומרעננים בתחום העיסוק של האתר בשפה גבוה, בתוך האתר.
5. הקמת תשתית קידום שתשמש במקרים של החלפת קישורים עם אתרים באותו התחום, כאשר יש לקדם את תשתית הקידום ברמה של האתר המקודם בכדי שתהיה אפקטיבית.

את כל העבודה הזו יש לעשות בצורה מדוייקת, מתוכננת, מתוזמנת וברמה גבוהה ביותר בכדי להצליח להשיג דירוגים גבוהים בגוגל.
אם עושים את העבודה הזו בצורה לא מקצועית, הדרך למעלה ארוכה ולעיתים אינסופית.

עלויות קידום אתרים איכותי ומקצועי (עלויות של חברת הקידום)

חברת קידום אתרים שעושה את העבודה שלה בצורה מקצועית היא חברת קידום אתרים שיש לה הרבה הוצאות על כל לקוח, לדוגמא, כתיבת מאמר איכותי בן 300 מילים היום עולה כ 35 שקלים לחברת הקידום, אם היא רוצה לספק עבודה איכותית, היא צריכה להזמין כ – 10 מאמרים בחודש על מנת שהלקוח יראה תוצאות, מכאן שההוצאה הישירה שלה רק על מאמרים היא 350 שקלים לחודש.

עובד בתחום קידום אתרים, אחרי הכשרה עולה בערך 6500 שקלים לחודש, כאשר חברה איכותית מעסיקה עובד על 10 לקוחות מקסימום, משמע העובד עולה 650 שקלים לחודש ללקוח, אם מחלקים את העובד על יותר לקוחות, המחיר יורד משמעותית וכך גם האיכות .

תחזוקת תשתיות קידום והקמת אתרי תשתית עבור הקידום, חשוב להבין שאם רוצים לקדם אתר בצורה מקצועית יש להקים אתרי תשתית בתחום העיסוק של האתר, מרבית החברות מעסיקות מתכנת או מוציאות את עבודת בניית אתרי התשתית החוצה, איך שלא מסובבים את זה, הקמת אתר תשתית לא עולה פחות מ 2400 שקלים הכוללים בתוכם : עיצוב, תכנות, דומיין, אחסון שנתי.
משמע שההוצאה החודשית על אתר תשתית עבור חברת קידום היא 200 שקלים לחודש.

בחשבון הזה נתעלם לרגע מכל מה שקשור בהוצאות שוטפות של חברת קידום או של מקדם אתרים עצמאי ונתרכז אך ורק בהוצאות הישירות שיש על קידום אתר בצורה איכותית באמת.
ניתן לראות שההוצאות של חברת קידום (שקונה את כל הרכיבים לקידום מקצועי בזול) היא 1200 שקלים בחודש.

שאלת ביניים: אם מציעים לכם קידום אתרים ב 400 שקלים בחודש, האם עדיין אתם חושבים שהקידום יכול להיות איכותי, כאשר קידום איכותי עולה לחברת הקידום 1200 שקלים בחודש?.

אם כן, איך יש בשוק חברות ופרטיים המציעים קידום אתרים במאות שקלים בודדים בחודש?

התשובה מאוד פשוטה להסבר: הם פשוט לא נותנים את החבילה הדרושה לקידום אתרים בצורה איכותית, מחשבון פשוט שערכנו למעלה ניתן להבין שלא ייתכן שההוצאה תהיה 1200 שקלים וההכנסה (שעליה עוד אמורים להרוויח כמה גרושים) תהיה קטנה מההוצאה.
נקודת אור במחיר הזול: לעיתים ישנם עצמאיים בתחום שמחפשים להכנס לתחום קידום האתרים, אין להם לקוחות והם יכולים לעשות את כל העבודה בעצמם (לכתוב מאמרים, להחליף קישורים, לכתוב תכנים לאתר, להכניס קישורים מאתרים בתחום ואפילו לבנות אתר תשתית בעצמם ולהכניס אליו את כל התכנים)
כל עוד אתם הלקוחות היחידים שלהם, ייתכן ואתם תתקדמו בגוגל, עם זאת, מי שנכנס זה עתה לתחום קידום האתרים הוא אדם חסר ניסיון שעושה את הניסיון שלו על האתר שלכם, הוא עלול להשבר בדרך מכיוון שהוא יווכח לדעת שמולו עומדות הרבה חברות קידום אתרים רציניות עם הרבה כוח באינטרנט מה שיכול לגרום לו לנסות לקדם את האתר שלכם בדרכים פסולות בעיני גוגל.

קידום אתרים פסול בעיני גוגל

גוגל מודיעה בצורה חד משמעית שכל ניסיון להטעות את מנוע החיפוש ואת הגולש יגרום לפסילה של האתר ולמחיקה שלו מהאינדקס של גוגל.
אתר שנמחק מהאינדקס של גוגל, כנראה לעולם לא יוכל לחזור ולהיות מדורג במקומות טובים במנוע החיפוש של גוגל, משמע – בעל האתר יאלץ לבנות אתר אינטרנט חדש ולשלם על הכל מחדש, לא ניתן יהיה אפילו להעתיק את התוכן שהיה באתר הישן – כי גוגל פשוט יעלה על זה ויפסול גם את האתר החדש.

גוגל נלחמת בספאם, רק לאחרונה היא הוציאה את האלגוריתם המכונה פינגווין האחראי על מלחמה בספאם המופץ ברשת האינטרנט והיא ממשיכה להלחם בכל שיטות הקידום הגורמות לניפוח סתמי של קידום וקישורים ברשת האינטרנט.

כמקדם אתרים מקצועי עם ניסיון של 5 שנים אני יכול לספר לכם בלב שלם, קידום אתרים זה עסק למקצוענים, אם אתם רוצים באמת להצליח באינטרנט, אם האתר שלכם חשוב לכם ואתם רוצים להתקדם ולהגיע לתוצאות לא רק בקידום אלא ביכולת להמיר גולשים ללקוחות – תעשו לעצמכם טובה ותחשבו על המשפט – הזול הוא היקר, זה באמת משפט מחץ בעולם קידום האתרים ובאינטרנט בכלל, יש לבדוק טוב לפני שמחליטים ללכת עם חברת קידום כזו או אחרת.
אם חברת קידום לא דורשת מכם התחייבות למינימום חצי שנה – תתחילו לחשוד, מקדם אתרים מקצועי וחברת קידום מקצועית בונה תשתיות ומכינה לכם מערך שיווק אינטרנטי הדורשים התחייבות של לפחות 6 חודשים.

סדר גודל של מחירים

קידום אתרים בתחומים קלים במיוחד – 900 – 1500 שקלים (לא פחות ולא יותר)
קידום אתרים בתחומים בינוניים –  1500 – 2500 שקלים
קידום אתרים בתחומים תחרותיים – 2600 – 6000+ שקלים לחודש.
כמובן שהמחירים מאוד כלליים וכל מקרה לגופו, אך אם מישהו אומר לכם שהתחום שלכם הוא בינוני והמחיר שהוא מוכל לעבוד עבורו זה 600 שקלים לחודש, תבינו שמדובר בקידום אתרים זול ולא מקצועי, כנראה שגם לא יביא תוצאות ב 90% מהמקרים.
 

You must be logged in to post a comment. Log in