מי לא צריך לפחד מעדכון הפינגווין?

Posted by & filed under קידום אתרים.

גוגל הוציא עדכון חדש – “פינגווין” שמו, מטרתו להמשיך ולהלחם בספאם ובכך להגדיל את מספר תוצאות החיפוש הרלוונטיות, בטרם הוציאה גוגל את העדכון הזה, היא ערכה בדיקה, בכמה אחוזים ישתנו תוצאות החיפוש, התשובה היא 3%.

מלחמה בקישורים מאולצים או קנויים

אחד הדברים שגוגל חיזקה עם אלגוריתם הפינגווין, היא היכולת לעקוב אחר קישורים מאולצים, כך שאם ישנם קישורים שאינם טבעיים, גוגל תתעלם מהם והם יפסיקו להשפיע, עם זאת ישנם קישורים שימשיכו לתרום לקידום אורגני של האתר.
אחת הדרכים של גוגל להלחם בתופעה היא להעניש אתרים שבהם אחוז הקישורים הנכנסים עם אותה מילת המפתח המדוייקת הם רבים מאוד באחוזים.
ממחקר שערך דני גודווין, ניתן לראות כי אחוז הקישורים הסביר עם אותו anchor text הוא מקסימום 60%, בעוד ש 75% מהאתרים שקישורים עם מילת המפתח שלהם הייתה בין 90% ל 100% נפגעו מהעדכון.
גוגל יותר מתמיד מחפש טבעיות ואיכות של קישורים שהם באמת אמיתיים, המלצות של גולשים שיכולות לעזור לו במיקוד התוצאות ובסופו של דבר לספק את התוצאות הרלוונטיות לגולש.

קישורים רלוונטים מאתרים באותו התחום

פרמטר נוסף שחיזק את עדכון הפנדה הוא ההתייחסות לרלוונטיות בעיני גוגל.
כאשר גוגל רואה קישור מאתרים רלוונטים (וחזקים) לתחומכם אל האתר שלכם, הוא מבין שהאתר שהמליץ עליכם ביצע בדיקה אנושים של אתרכם והוא אכן אתר המכיל תכנים איכותיים, מידע וכל מה שצריך לתחום העיסוק שלכם.
עניין הרלוונטיות אם כן נכנס חזק יותר לתמונה, יחד עם זאת אנו מבינים שצריך לשמור על איזון בכל הקשור לטקסט הקישור המפנה אל אתרנו.

מעקב אחר קישורי העבר

מומלץ להתחיל לעקוב אחר פרופיל הקישורים של אתרכם, להסתכל אחת לחודש – חודשיים על קישורים שאינם תורמים לאתרכם או אינם רלוונטים, הקישור הטובים ביותר הם קישורים המובילים גולשים רלוונטים אל האתר וגורמים להם להישאר.
במידה ונמצאו קישורים שאינם רלוונטים, עפ”י עדכון הפינגווין מומלץ להסיר קישורים שאינם תורמים לאתר.

תוכן כפול = ענישה
גוגל מתייחסת יותר לעניין שכפול התוכן, כעת אתרים שתוכנם שוכפל יכולים להפגע מכך ואני אסביר איך.
אם אתר א’ ייצר תוכן מעולה ותורם לגולש, הגיע אתר ב’ (אתר ספאם לכל דבר) והעתיק את התכנים של אתר א’ ואפילו העתיק קישורים מתוכן המאמרים שלו אל אתר א’ עצמו, עד היום גוגל ייחסה לאתר א’ את התוכן ולא פגעה באתר א’.
כיום, גוגל מסתכלת על אתר ב’ כאתר ספאם ועל אתר א’ כאתר המקבל קישורים מאתר ספאם וכתוצאה מכך עשוי לפגוע במיקומו בתוצאות החיפוש.
מה אפשר לעשות? יש לשלוח בקשה לגוגל להסיר את התוכן הכפול באמצעות טופס בקשת הסרת תוכן מגוגל.

ועכשיו נענה לשאלה, מי שלא צריך לפחד מעדכון הפנגווין של גוגל, ומי שלא צריך לפחד כלל מעדכונים של גוגל, הוא מי שדואג לספק בתוך האתר שלו תוכן איכותי ורלוונטי לגולשים שלו.
כל עוד הגולשים מרוצים מהאתר, מעוניינים לחזור אליו, קוראים מאמרים רלוונטים בנושא ומובלים לאתר באמצעות הקישורים שהוא מקבל, אוהבים את האתר ומראים זאת באמצעות הצבעה ברשתות חברתיות. אתרים שנוהגים בשיטות הללו, יחזיקו מעמד לאורך זמן בראש תוצאות החיפוש בעוד שאחרים שינסו שיטות קידום מניפולטיביות יצטרכו תמיד להתעדכן בכל הקשור לעדכונים הבאות עליהם כמו גזרות קשות שלפעמים הם אינם מוכנים לכך מספיק זמן מראש.

One Response to “מי לא צריך לפחד מעדכון הפינגווין?”

You must be logged in to post a comment. Log in