ההבדל בין Adwords ל – Analytics

Posted by & filed under מידע כללי.

במאמר זה נסביר את ההבדלים בין מערכות גוגל, הראשונה היא מערכת הסטטיסטיקה המעולה מבית גוגל הלא היא google analytics, המערכת השניה היא מערכת הפרסום המקוון והאפקטיבי לרוב – google adwords .

בין שתי המערכות אין קשר מהותי, אלא אם יוצרים קשר כזה. המטרה ביצירת קשר בין המערכות היא יכולת ניתוח קמפיינים מורכבים וגדולים לרמה של כניסה בודדת, אולם בקמפיינים ממומנים בתקציבים נמוכים (עד 2000$ בחודש בערך) אין צורך לחבר בין שתי המערכות ויכולים לעבוד עם כל אחת מהן בנפרד ולהיות מסוגלים לנטר את איכות הקמפיין הממומן וגם את הכניסות האורגניות.

סקירה קצרה על Google Adwords

google Adwords

מערכת הפרסום המקוונת של גוגל

מערכת הפרסום של גוגל היא מקור הכנסותיה העיקרי של גוגל, למעשה רק בישראל המערכת מייצרת לגוגל 37 מיליון שקלים ביום.
באמצעות מערכת הפרסום של גוגל, ניתן להופיע בעמוד הראשון בגוגל באופן מיידי, כאשר אופן התשלום לגוגל הוא על פי קליק בלבד. זאת אומרת שאם לא לחצו על המודעה שלכם, לא שילמתם אפילו לא שקל (למעט 25 שקלים בערך דמי פתיחת חשבון חדש פעמיים).

את הפרסום בגוגל במערכת ADWORDS צריך לדעת לעשות בצורה מקצועית, אם לא עושים זאת בצורה מקצועית מה שיוצא בדרך כלל בתחומים בהם התחרות בין המפרסמים בינונית עד גבוהה זה בזבוז גדול של כסף.
חברות קידום אתרים במרבית המקרים מספקות שירותי ניהול קמפיין ממומן בגוגל, עם זאת לא כולן עומדות בתקנים הגבוהים הדרושים לניהול קמפיין בצורה מקצועית.
לחצו למידע נוסף על קמפיין ממומן בגוגל ADWORDS.

סקירה על מערכת Google Analytics

google analytics

מערכת הסטטיסטיקה של גוגל

גוגל משווקת לבעלי אתרים מערכת סטטיסטיקה שניתנת חינם לחלוטין, באמצעות קוד JavaScript פשוט שמדביקים באתר האינטרנט, ניתן לעקוב אחר המבקרים באתר שלנו, לדעת מה חיפשו כדי להגיע אליו, לדעת כמה גולשים הגיעו אלינו בצורה אורגנית לאתר וכמובן לדעת מה הגולשים אהבו לקרוא יותר ומה פחות (באמצעות מדדים שאחד מהם נקרא bounce Rate).
ישנן סברות של מומחים שטוענים שגוגל נותנת לבעלי אתרים להשתמש במערכת חינם במטרה לאסוף נתונים מתוך אתר האינטרנט על התנהגות הגולשים באתר ובכך לדעת מהגולשים האם האתר איכותי, מעניין או ירוד ומשעמם.
בנוסף למידע על הגולש והתנהגותו באמצעות מערכת הסטטיסטיקה נוכל לדעת באיזה דפדפנים השתמשו הגולשים שלנו במטרה להיכנס לאתרנו, רזולוציית תצוגה, מערכת הפעלה, עומק הביקור וכמות המבקרים החדשים מול המבקרים החוזרים.

 

You must be logged in to post a comment. Log in