המיקום הוא לא הכל – קידום אתרים

Posted by & filed under קידום אתרים.

כידוע לכל, אחד הפרמטרים החשובים ביותר (אותו כל בעל אתר מקודם רוצה לראות) הוא המיקום בגוגל, כאשר ככל שהמיקום עולה, כך עולים כמות הגולשים המגיעים לאתר וכתוצאה גם כמות המכירות או ההרשמות לאתר (תלוי בסוג האתר).

במסגרת מאמר זה, נציג אפשרויות להגדיל את כמות הכניסות לאתרכם באופן מיידי, ללא שיפור של מיקום האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. המידע נכתב לאחר ניסוי אופטימיזציה על עשרות אתרי אינטרנט שעברו שינוי משמעותי וזכו לתוצאות מצויינות עם כמות כניסות גדולה, עם זאת חשוב לבדוק מה המתחרים שלכם עושים בכל עת על מנת להתאים את אופטימיזציית המודעה לתחרות הקיימת בשוק.

 דוגמא ראשונה:

אם נחפש בגוגל את הביטוי “ניקוי ספות” נוכל לראות את רשימת האתרים המופיעים בצורה אורגנית

כעת מהרגע בו חיפשנו ניקוי ספות, אנו מעוניינים לקבל את הספק האיכותי והזול ביותר כנראה לניקוי הספות שלנו, עוד לפני שניכנס לאחד האתרים המופיעים ברשימה, יהיה עלינו לבחור אחד מהמופיעים בה על ידי התיאור של האתר אליו אנו עומדים להיכנס.

במודעה הראשונה ניתן לקרוא על ניקוי ספות בבית הלקוח, תוצאת קידום אורגני זו היא תוצאה מעולה מכיוון שמרבית הגולשים המחפשים ניקוי ספות ירצו כנראה לקבל את העבודה בביתם ולא להביא את הספה לבעל מקצוע. לאחר מכן אנחנו יכולים לראות עוד שתי תוצאות (יחסית יבשות) המציגות את הביטוי המקודם (ניקוי ספות) ובתוצאה האורגנית מספר 4, מודעה מעולה המושכת את המחפשים ניקוי ספות בזול “מצבע – ניקוי ספות שטיחים ומזרנים 340 ש”ח”. אני לא מבין גדול בניקוי ספות, אבל אם המחיר המוצג בכותרת המודעה הוא מחיר זול ביחס לשוק וביחס למוצר במתואר בכותרת הרי שהמודעה הזו איכותית מאוד, אם לא והמחיר הוא גבוהה ביחס לשוק, הרי שהמודעה הזו עושה את האפקט ההפוך ורק מזיקה לבעל האתר שיזכה לאחוזי הקלקה נמוכים מאוד על המודעה שלו.

אני רוצה כעת להייחס למודעה החמישית

כעת, אנו קרובים מאוד לחג הפסח ובו כנראה הדרישה לניקוי ספות גדולה מאוד ביחס לשאר השנה, כנראה שבחודש שלפני פסח העבודה המירבית בניקוי ספות מצטברת אצל ספקי השירות השונים ואילו בשאר השנה הם עוסקים כנראה בעבודה נוספת. הכותרת של המודעה מותאמת לתקופה ובכך סביר להניח שהיא תשיג הרבה יותר כניסות אפילו מאתרים שנמצאים מעליה, הסיבה לכך היא שהכותרת מאוד רלוונטית לגולש, מכילה את המידע בתוספת המילה “מבצעים” (מסמן שהמחירים נוחים וזולים) + “פסח” (מגרה את הגולש ללחוץ על תוצאה המתאימה לתקופה) ובכך המודעה הנמצאת במיקום זה גורמת ליותר גולשים לבחור בה ולהצביע בצורה חד משמעית על התוצאה כרלוונטית.

אחת הגדולות של מקדם אתרים היא לדעת להתאים את האתר לתקופה, עם זאת כאשר מדובר על נושאים רב עונתיים, מומלץ שלא לשחק עם הכותרת של האתר, במיוחד לא כאשר מדובר בתחומים תחרותיים, הסיבה לכך היא בניסוי אחר שערכתי המוכיח ששינוי תחוף של כותרת האתר מעידה על אי יציבותו והתמחותו בתחום אחד, הנושא “מערער” את הביטחון של גוגל באתר ובמקרים גרועים מסווג אותו ברשימות הספאם.

הפתרון לשילוב כותרת מושכת ועדכנית הוא לבחור כותרת אחת, לא משתנה המתאימה את עצמה לאורך כל השנה, שאין צורך לשנותה בהתאם לחגים או מאורעות, במידה ונכנס אירוע מיוחד ניתן להכין מראש באתר האינטרנט שלכם דפים המתאימים לחגים ומועדים הידועים מראש ולקדם אותם מבעוד מועד וזאת במטרה שהם יופיעו כבר במקומות הראשונים כאשר יגיע המועד.

כלים שימושיים ליצירת מודעה המושכת את הגולשים: אם ניקח שוב את הדוגמא למעלה, ניתן לראות שימוש בכמה אובייקטים שונים בכותרת המודעה,כמובן שהכל תלוי תחום. שימוש במילים מגרות:”מבצע, בהזדמנות, מקצועי, איכותי” השימוש צריך להיות זהיר ותואם את התחום בו עוסק האתר, לדוגמא כותרת אתר גרועה המופיע בתוצאות האורגניות “ביטוח דירה זול”, הכותרת גרועה כי היא משדרת על מוצר שאמור להיות איכותי ובטוח תחושה זולה ומזלזלת, הדרך לשיפור הכותרת והעברת המסר יכולה להעשות כך “ביטוח דירה מקיף במחירים אטרקטיביים”, כך הגולש מקבל את התחושה למוצר מקיף ובטוח במחיר שתואם את השוק (ולא מחיר זול במיוחד הנותן תחושה של “זול מכדי להיות מציאותי”).

תוצאות הניסוי האחד הובילו אותי למסקנות חדשות בנושא קידום אתרים אורגני, ככל שהמודעה תהיה יותר איכותית, כך ילחצו עליה יותר גולשים ביחס למתחרים ובאופן ישיר יגיעו יותר פניות מהאתר, בנוסף גוגל ירשום את ביטוי החיפוש ואת אחוז הלחיצה על המודעה ויסווג את אתר האינטרנט שלי כאיכותי עבור הביטוי. כמובן שכל נושא הקישורים וההמלצות הנוספות הידועות לכל מקדם אתרים מתחיל נשאר בעינו אך זו דרך נוספת ומקורית לגבור על מתחרים בתחומים תחרותיים במיוחד.

 

One Response to “המיקום הוא לא הכל – קידום אתרים”

  1. silver account

    – תשלום חודשי כאשר מגיעים למקום X של Y שקלים בחודש, כל עוד האתר נמצא במקום זה. לדוגמא, כל עוד האתר שלי נמצא במקום הראשון אני אשלם לך 3000 שקלים בחודש. אם הוא ירד ממקום ראשון אני לא משלם או אני משלם פחות.

You must be logged in to post a comment. Log in