שנה טובה! (גם בקידום אתרים אורגני)

Posted by & filed under ניתוח אתרים, קידום אתרים.

בפרוש שנה חדשה אני קודם כל רוצה לאחל לקוראים של הבלוג  – שנה טובה ומתוקה, הרבה בריאות והצלחה בכל מעשי ידכם!

הפוסט הזה מאוד מתמקד בכל מה שקשור ל"קידום אתרים החדש" אותו אנחנו מכירים כבר קרוב לחצי שנה מאז עדכון הפינגווין 2.0. ומאז אנחנו מתחילים לשנות דברים ולשים את הדגש על דברים הרבה יותר חשובים מקישורים, קישורים, קישורים וקישורים. כמובן שגם אז עבדנו על להכניס תכנים איכותיים לאתרים שלנו, לשתף בפייסבוק, G+ וכד'.

אבל היום אחרי הרבה ניסוי וטעייה, אני מבין ויכול לחשוף לכם – איך מקדמים אתרים בשנת 2013 אם באמת רוצה לשמור על הטופ של התוצאות.

ניתוח סטטיסטי – חובה

שימו לב  לגרף הבא:


מה שאנחנו רואים פה הוא מה שאני מכנה "תכנון לקוי" של תוכן האתר. באתר שמוצג פה לדוגמא יש עלייה מתמדת באחוזי הנטישה ללא התייחסות של בעל האתר. כאשר האתר הוצג לי לראשונה הדבר הראשון שעשינו הוא לאתר את העמודים שבהם אחוז הנטישה (Bounce Rate) הוא הגבוהה ביותר..
כמובן שההתמקדות היא בעמודים שיש אליהם כמות משמעותית של כניסות או אם יש עמודים מגמתיים שכמות הכניסות בהם היא משמעותית לסטטיסטיקה.
גילינו שעמוד מסויים באתר עומד על 79.49% נטישה, בעוד שהוא עמוד שמוביל הרבה מאוד TRAFFIC, לאתר של הלקוח. העמוד הזה נקודתית היה עמוד הורדה של מסמכים רלוונטים ללקוחות, לקוחות הגיעו אל העמוד הזה כתוצאה מחיפוש בגוגל של המונחים הרלוונטים למסמך, הורידו את המסמך ונטשו.

בתאריך 29/08/2013 שינינו את מבנה העמוד, כך שלקוחות שרוצים לקבל את המסמך להורדה ומתעניינים במה כתוב בו, ראשית יקראו את החומר, לאחר מכן יועברו ע"י לחיצה לעמוד להורדה ולאחר מכן רק יוכלו להוריד את המסמך.
השינוי הוביל לאחוז נטישה של 4%+- שינוי של 95% בצורה חיובית:

 

לאחר השינוי תוך מספר ספור של ימים ניתן היה לראות שינוי במיקומו של האתר במנוע החיפוש של גוגל למילות המפתח הרלוונטיות. חשוב לציין שעבודת קישורים לא נעשתה בתקופה, הוספה של תכנים בצורה איכותית ומבוקרת כן נעשתה והשפיע לטובה.
מה אתם אומרים על השאלות הבאות:
1. האם תנועה שמגיע המפייסבוק וגורמת לאחוז נטישה גבוה היא תנועה טובה?
2. האם מסעות פרסום של באנרים שמייצרים אחוז נטישה גבוה, תורמים?
3. האם אחוז הנטישה וזמן השהות באתר אינטרנט הם פרמטרים משפיעים בקידום אתרים בישראל היום? ואם כן, עד כמה?

אשמח לשמוע את תגובותיכם, עד אז שנה טובה ומתוקה לכולם!

 

You must be logged in to post a comment. Log in