הערכת שווי שוק (אתר אינטרנט)

Posted by & filed under כללי, ניתוח אתרים.

בשנים האחרונות אתרי אינטרנט הפכו להיות נכס נדל”ן מניב, מכניס ובעל ערך, מרבית בעלי האתרים לא יודעים מהו הערך של האתר שלהם ויתרה מכך מרבית בעלי המקצוע המתעסקים בתחום שיווק באינטרנט, בניית אתרים, קידום אתרים ודומיהם לא יודעים להעריך שווי של אתר אינטרנט.

כמובן ששווי שוק כמו בכל שוק, נמדד עפ”י הביקוש וכמה מוכן לשלם הקונה, עם זאת כיום ניתן לקבל אמדן לגבי שווי האתר עפ”י שווי הכניסות המגיעות אליו והשוואתן לעלות CLICK ממומן ב GOOGLE .
זאת אומרת, נחשב את שוויו החודשי של אתר אינרטנט עפ”י נפח הגולשים בו X עלות משוערת לקליק במערכת הפרסום המובילה של גוגל.

לצורך המחשה, נניח שלאתר של מכון יעדים המתמחה באבחון ליקויי למידה יש 200 גולשים בחודש המגיעים מהביטוי “אבחון פסיכודידקטי” ואילו עלות כל קליק ממומן ב GOOGLE ADWORDS על הביטוי המדוייק היא 4.82 ש”ח בממוצע, מכאן ששווי האתר לחודש הוא 200 כניסות כפול 4.82 לגולש ששווים סה”כ 964 ש”ח (לחודש).

המחיר של גוגל למילת מפתח

המחיר הזה הוא לביטוי אחד בלבד, יש לעשות חישוב זה על כל הביטויים על מנת להגיע לתחשיב חודשי שיתן ערך לאת חודשי לאתר.
חיברנו את כל התנועה הזורמת אל האתר, כעת חשוב לחבר יחד את כל הסכומים הנ”ל, להכפילם ב 36 ולקבל את שווי האתר בפועל.
כאמור שווי האתר בפועל היא כמות התנועה המגיעה אליו ממילות מפתח באמצעות מנועי החיפוש כפול המחיר אשר היה עולה להביא את התנועה הזאת בצורה ממומנת בתשלום חודשי למנוע החיפוש (במקרה של אתרים ישראלים, גוגל).

הערכת מחיר אתר אינטרנט כאשר לא מותקנת עליו מערכת סטטיסטיקה כזאת או אחרת נמדדת באמצעות מיקום מילות מפתח רלוונטיות המתארות את תחום ההתעסקות כפול הערכת קליקים חודשית הנמדדת עפ”י טבלת סטטיסטיקה של קליקים כפול המחיר לקליק.
המחשה: תחום “פוסטרים”

עלות קליק על הביטוי פוסטרים ב GOOGLE ADWORDS

עלות קליק על הביטוי פוסטרים ב GOOGLE ADWORDS

 

מקום ראשון בביטוי פוסטרים

מקום ראשון בביטוי פוסטרים

1600 חיפושים מתבצעים בגוגל על הביטוי פוסטרים מידי חודש, האתר שנמצא במקום הראשון אמור לקבל 40% מהמחפשים ולהפוך אותם לגולשים.
ניתן להסיק מכאן שלאתר זה נכנסים מידי חודש 1600*40% = 640 גולשים המחפשים את הביטוי “פוסטרים”, שעלות מימון הביטוי בגוגל היא 1.45 ש”ח ומכאן ניתן להסיק ששוויו החודשי של האתר הוא 640 * 1.45 = 928 ש”ח לחודש עבור ביטוי זה בלבד.

You must be logged in to post a comment. Log in