קידום אתרים על פי תוצאות

Posted by & filed under קידום אתרים.

אחת העסקאות היותר נפוצות בשוק קידום האתרים היא "קידום אתרים, תשלום על פי תוצאות".

לכאורה העסקה נשמעת מעולה, אבל לפני שנכנסים לעסקה מסוג זה חשוב להבין ולשקול כמה דברים:
1. להיות ראשון בגוגל זה לא הכל – בהמשך תבינו למה.
2. מה קורה במידה והתוצאות משתנות?
3. האם התשלום שווה את זה?

להיות ראשון בגוגל זה לא הכל

פעמים רבות בעלי אתרים (שהם לרוב בעלי עסקים) מגיעים לראש תוצאות החיפוש ואז קורה הדבר הכי לא צפוי מבחינתם, הטלפון לא מצלצל.
אחד הגורמים המרכזיים לכך שהטלפון לא מצלצל כאשר אתה מופיע ראשון בגוגל הוא – בחירת מילות מפתח שגויות לקידום העסק שלכם.
לדוגמא, אם יש לכם צימר מעץ עם בריכה בצפון, מקדם אתרים שמציע שירות קידום על פי תוצאות יציע לכם את הביטוי "צימר מעץ עם בריכה בצפון".
על פי כלי מילות המפתח של גוגל בתאמה מדוייקת ניתן לדעת בצורה מהירה שהביטוי הזה – פשוט לא שווה כלום! ולמה? כי כמות החיפושים החודשיים על הביטוי הזה הם פשוט -0 .
זאת אומרת שגם אם האתר שלכם מופיע ראשון, האדם היחיד שיחפש את הביטוי הזה הוא אתם.
כדי לעשות קידום אתרים אורגני בגוגל בצורה מקצועית, הדבר הראשון שיש לעשות הוא לבחור את ביטויי המפתח שאותם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם מחפשים.
למקרה של צימר מעץ עם בריכה בצפון נכון היה לבחור את הביטויים : צימר עם בריכה בצפון, צימר בצפון עם בריכה, צימר בצפון (למרות שהוא מאוד תחרותי) מהבחינה האורגנית.

מה קורה עם התוצאות משתנות?

אם הציעו לכם עסקה עם תשלום חד פעמי, חשוב לשאול את המקדם את השאלה הבאה: "מה קורה אם אני משלם לך ופתאום אחרי חודש האתר שלי לא מופיע ראשון בגוגל?"
כמובן שזה לא הגיוני שתשלמו על תוצאה בצורה חד פעמית ולא תקבלו הבטחה לאורך זמן שהיא תישמר שם – זה כמו לקנות דירה בתשלום אחד, כאשר אף אחד לא מבטיח לכם היא תהיה שלכם.
עם זאת עסקה ריאלית היא – תשלום חודשי כאשר מגיעים למקום X של Y שקלים בחודש, כל עוד האתר נמצא במקום זה. לדוגמא, כל עוד האתר שלי נמצא במקום הראשון אני אשלם לך 3000 שקלים בחודש. אם הוא ירד ממקום ראשון אני לא משלם או אני משלם פחות.

חשוב לבחון האם התשלום שווה את התוצאה הצפויה

בעזרת מחקר מילות מפתח נכון, אפשר להגיע לתשובה, האם התוצאה שווה את ההשקעה החודשית או החד פעמית עבורה.
המחשה: בדוגמא למעלה לקחנו את הצימר בצפון עם הבריכה, אמרנו שביטויים טובים יהיו: צימר עם בריכה בצפון, צימר בצפון עם בריכה.
כמה שווה לשלם עבור ביטויים אלה במקום הראשון לחודש?
הסטטיסטיקה אומרת שבמקום הראשון אחוז ההקלקות הוא 40%, אם לשני הביטויים יחד יש בחודש 300 חיפושים, אזי נקבל לאתר שלנו 120 גולשים, כאשר לפי מחיר הפרסום בגוגל ADWORDS לקליק כל גולש שווה 3.34 ש"ח, דהיינו הכניסות החודשיות הצפויות שוות ערך ל:
400 ש"ח.
זאת אומרת שעבור תשלום על תוצאה שווה לשלם מקסימום 400 ש"ח, אבל כדי שהעסקה תהיה משתלמת המקסימום שצריך לשלם הוא 10% פחות מהעלות לפי קליק – 360 ש"ח.

קידום אתרים על פי תוצאות לרוב נבנה בצורה כזו שהעסקה תשתלם למקדם האתרים ופחות ללקוח, עם זאת לעיתים במידה ובוחנים את כל היבטי העסקה והסיכונים הטמונים בה, ניתן להגיע לעסקאות המשתלמות לשני הצדדים בצורה הכי טובה.

One Response to “קידום אתרים על פי תוצאות”

  1. webleads

    מלבד הטיפים הנכונים שהוצעות כאן בכתבה בנושא של קידום אורגני, ואנו מסכימים עם הדברים שנאמרו. אם מטרת בעל העסק להשיג לידים מהאתר, באפשרותו להתקין מערכת לייב צ'אט. הצ'אט און ליין מאפשר פנייה יזומה לגולשים שנמצאים בזמן אמת באתר והמרה פשוטה שלהם ללקוחות פוטנציאליים ע"י השגת פרטי הקשר שלהם. לאחר מכן, בעל העסק יכול לחזור אליהם טלפונית וכמובן שגם באמצעות קידום אורגני ניתן להשיג לידים אך לרוב , פעילות SEO היא ארוכת טווח ולוקחת מס' חודשים עד אשר רואים תוצאות. לעומת זאת, במערכת הלייב צ'אט, התוצאות הן מיידיות כבר מהרגע הראשון.   בברכה, צוות Webleads

You must be logged in to post a comment. Log in