מה מעניין את גוגל?

Posted by & filed under קידום אתרים.

שאלת השאלות של מקדמי האתרים היא :”מה גוגל רוצה לראות?” או “מה מעניין את גוגל?” אנחנו סבורים שמה שגוגל רוצה לראות זה כנראה מה שהוא יציג בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש למילת מפתח מסויימת.

בהחלט לא מעט פעמים במהלך עבודתו, מקדם אתרים נתקל בשאלות הנ”ל וחוסר הידיעה גורם לבלבול גדול, עם זאת מקדמי אתרים מקצועיים עם ניסיון עתיר שנים יכולים לדעת בדיוק מה גוגל רוצה והתשובה לכך במהלך כל השנים, עם כל השינויים של מנועי החיפוש ועדכון הפנדה וניקיון כל הזבל מהרשת, בראש ובראשונה גוגל רוצה להציג תוצאות רלוונטיות לגולשים וכך הוא מתייחס לאתרים אותם אנו מקדמים.

טענות שעולות בנושא קידום אתרים ויופרחו במהלך מאמר זה:

1. גוגל לא אוהב אתרים שביצעו עליהם עבודת קידום אתרים.
2. גוגל לא אוהב אתרים שקיבלו הרבה מידי קישורים.
3. גוגל לא ידרג גבוה אתר שקיבל מעט קישורים ביחס למתחרים שלו.

נתחיל בטענה הראשונה שגוגל לא אוהב אתרים שביצעו עליהם עבודת קידום אתרים, נוכיח את השגיאה בכך שאין תחום היום באינטרנט שעליו יש תחרות גדולה מבחינה קידומית שהעשרה אתרים הראשונים שמופיעים בתוצאות החיפוש, אינם אתרים שלא קודמו, אני אפשט ואומר – אם זה תחום תחרותי בלי קידום לא תהיה ב 3 העמודים הראשונים ובטח שלא בעמוד הראשון.

לצורך המחשה נבצע את החיפוש על הביטוי ‘ חופשות לחו”ל ‘ בגוגל.

חיפוש בגוגל חופשות לחו"ל

חיפוש בגוגל חופשות לחו"ל

התוצאות שנראה נכון להיום הן:

תוצאות חיפוש אורגני

תוצאות חיפוש אורגני

האתרים הראשונים המופיעים בראש תוצאות החיפוש הם של כמה חברות מובילות במשק הישראלי לתיירות ונופש, כאשר הרבה מאוד כסף הם משקיעים על קידום אתרים אורגני במנועי חיפוש וזאת על מנת שיוכלו להופיע בתוצאות החיפוש במקומות הללו.
איך אנחנו יכולים לדעת שאכן האתרים הללו מקודמים אורגנית?
מבדיקה בכלי MajesticSeo ניתן לראות את מספר הקישורים הנכנסים לדומיינים הנ”ל ובכך לדעת שאין סיבה מוצדקת שעסקים פרטיים כמו הדקה ה-90, איסתא, או אשת טורס יקבלו כלכך הרבה קישורים טבעיים לאתרי האינטרנט שלהם.

קישורים נכנסים לאתר הדקה ה-90

קישורים נכנסים לאתר הדקה ה-90

קישורים נכנסים לאתר איסתא

קישורים נכנסים לאתר איסתא

אנחנו יכולים לראות בבירור שאתר איסתא מקבל 797 קישורים מדומיינים שונים ברחבי האינטרנט, כך שזה לא טבעי שסתם 800 אתרים יחליטו על דעת עצמם לקשר באופן טבעי לאיסתא, אני לא סותר את זה שכנראה שחלק מהקישורים נוצרו בצורה טבעית, אך לפחות ההתחלה של איסתא וחברותיה הייתה אורגנית.

על דוגמא זו נוכל לענות גם על הטענה השניה המופיע רבות שגוגל לא אוהב אתרים שיש להם הרבה קישורים.
אתר האינטרנט של איסתא יכול להראות לנו בבירור שגוגל אוהב מאוד אתרים מקושרים מאוד, זאת בתנאי שהקישורים נבנו בצורה נכונה ואיכותית, על נושא בניית קישורים ישנם חילוקי דעות רבים, דעתי בנושא (בקצרה) שקידום אתרים היום בא לידי ביטוי בנושא רלוונטיות וקידום אתרים איכותי חייב להיות עבור כל עמוד באתר העוסק בנושא ממוקד וברור.

הטענה השלישית היא שגוגל לא ידרג גבוה בתוצאות החיפוש שלו אתרים שקיבלו מעט קישורים ביחס למתחרים שלהם.
באמצעות הדוגמא לעיל ניתן לראות את האתר של הדקה ה 90 שיש לו 281 קישורים נכנסים מאתרים שונים ברשת והוא מופיע במקום הראשון בתוצאות החיפוש האורגניות ומתחתיו מופיע אתר האינטרנט של איסתא במקום ה – 3  ולאתר האינטרנט של איסתא 797 קישורים נכנסים מאתרים שונים ברשת.
התופעה הזאת מוכרת בעוד הרבה מאוד תחומים וחשוב להבין, לאחר עדכון הפנדה הרבה מאוד קישורי ספאם נעלמו וחשיבותם איננה במסגרת החישובים של גוגל.

הדרך לניצחון אתרים המקושרים ממאות דומיינים היא אחת – רלוונטיות מקסימלית בשילוב וותק ואיכות תכנים באתר המקודם.
תמיד צריך להצמד לטענה שגוגל רוצה להציג בפני המחפש את תוצאות החיפוש האטרקטיביות ביותר עבורו שיענו על צרכיו בהתאם לאופי התקופה והחדשנות.

You must be logged in to post a comment. Log in