איך ולמה לנצח את הכרישים בקידום אתרים?

Posted by & filed under קידום אתרים.

קידום אתרים במנועי חיפוש ובעיקר בגוגל, במרבית התחומים הפך להיות מאוד תחרותי כאשר מחירי הקידום הממומן במערכות PPC ובניהן GOOGLE ADWORDS מרקיעי שחקים.


המחשה: לחיצה אחת בקמפיין ממומן במקומות 1-2 על הביטוי “עורך דין גירושין” תעלה לבעל האתר כ- 60 שקלים.
עורכי דין המתעסקים בתחום זה מבינים היטב שהם חייבים להשקיע בקידום אורגני באמצעות מקדמי אתרים מקצועיים, אחרת עלויות הפרסום הממומן שלהם יעלו עם מדד ה ADWORDS.
בשלושת החודשים האחרונים אנחנו רואים עליה חדה במחירי הקידום הממומן (GOOGLE ADWORDS) העלייה הממוצעת על פני כל התחומים הגיעה ל 40% לקליק ממוצע, משמע אם שילמת בעבר 10 שקלים על כניסה של לקוח פוטנציאלי לאתר שלכם, היום תצטרכו להשקיע כ 14 שקלים, המשמעות של זה על פני 1,000 כניסות לאתרכם היא 4,000 שקלים תוספת.

המחירים לא עומדים לרדת

יש הסבורים שהמחירים של הקידום הממומן עומדים לרדת בקרוב, אני טוען שלא ובשביל להוכיח את הטענה נעבור 4 שנים אחורה.
נחזור לדוגמא של עורך דין גירושין שהיום משלם על קליק בממוצע 30 שקלים (לאלה שאינם מופיעים למעלה), בעבר, לפני שכל עורכי הדין בתחומו הכירו את הכלי הנהדר של GOOGLE שמאפשר להם להופיע במקומות עליונים ללא צורך בהשקעה שלוקחת זמן ובעלויות נמוכות, אכן בעבר אותם עורכי דין שילמו 0.39 ש”ח לקליק.
כשנוכחו המפרסמים לגלות כי טוב ושהפרסום הממומן פשוט מספק להם כמויות אדירות של עבודה בשל המיקוד הגבוה וכמובן בהשקעה מינימלית.
עורך דין גירושין שהשקיע בעבר 1000 שקלים, קיבל 2500 כניסות רלוונטיות וממוקדות לאתר שלו שמתוכן קיבל בין 100 – 500 פניות וכנראה הניב לו גם תיקים רבים שנסגרו, כאשר שווי תיק ממוצע הוא כמה עשרות אלפי שקלים.
כמו כל מכרה זהב, מפרסמים נוספים גילו את מערכת הפרסום הממומן וכך כרעם ביום בהיר התחילו המחירים לנסוק.
כיום עורך דין גירושין צריך לשלם כ – 30,000 שקלים עבור 1000 מבקרים באתר שלו, מתוכם נסגרים לו כמה תיקים, כאשר תיק ממוצע הוא בין 50,000 – 100,000 שקלים מה שעושה את הפרסום לכדאי גם במחירים האלה, יתרה מזאת הפרסום יהיה כדאי לאותם עורכי דין גם במחירים של 100 שקלים לקליק, אך מה הסוף?
הסוף יהיה כאשר מחיר ל 1000 קליקים יעבור את השווי הפוטנציאלי של עסקה בכל תחום, אז כנראה יעלו המחירים גם בעסקים, כי מה לעשות בסופו של דבר את עלויות הפרסום סופגים צרכני הקצה.

מי ינצח בתחרות הקידום?

המנצחים, חד משמעית, יהיו אלה שיקדמו את האתרים שלהם בצורה אורגנית.
למה? בעוד מפרסם ADWORDS בתחום שהצגנו לעיל ישלם 30,000 שקלים עבור 1000 כניסות לאתר שלו, בעל אתר מקודם לעמוד הראשון בנושא ישלם עבור אותן כניסות בערך 6000 שקלים ויקבל כניסות מביטויים אורגניים נוספים.
דבר חשוב נוסף, כיום הגולש הפשוט יודע להבדיל בין הפרסום הממומן לקידום האורגני, כאשר הוא רואה תוצאות אורגניות הוא מרגיש שגוגל בחרה את האתר הזה להיות מספר אחד בתחומו כי עומד מאחוריו גוף רציני.

עובדות על האתרים המקודמים של הכרישים
הכרישים בכל התחומים מבינים את הפוטנציאל הגלום בקידום אתרים אורגני ומתרחקים באופן חד משמעי מהקידום הממומן, משקיעים את כל המרץ שלהם להגיע לראש תוצאות החיפוש בקידום אורגני בלבד.
הכרישים מבינים שלהיות בראש תוצאות החיפוש בצורה אורגנית זה דבר בעל ערך רב עבור העסק שלהם ורק כך הם יוכלו לשמור על רמת הוצאות פרסום קבועה ולקבל את התמורה המיטבית על כל שקל שישקיעו בפרסום.

הכרישים משקיעים בין שנתיים לחמש שנים לפחות כבר בקידום האתר שלהם בצורה אורגנית, הם לא נחים והם רוצים לשמור על המקום הראשון תמיד.

איך מנצחים את הכרישים?
בכדי להכנס לגלגל ולהופיע בתוצאות האורגניות חייבים לקבל החלטה ולהתחיל לקדם את האתר באמצעות חברת קידום אתרים מקצועית שיכולה לספק את העבודה הדרושה. בחירת חברה זולה מאוד ביחס לשוק כנראה שלא תיתן את התוצאות הדרושות ותהפוך מהשקעה טובה לכישלון חרוץ.
בחירת חברת קידום אתרים זהו נושא חשוב מאוד בהליך הכיבוש של החלק העליון של גוגל, לשם כך יש להתרשם מהאנשים העומדים מולכם, בנוסף אם חברה מתחייבת לכם לתוצאות – תחפשו חברה אחרת, התחייבות לתוצאות בקידום אתרים אורגני היא רשלנות לשמה.

דג קטן (אתר קטן) הופך  כריש (אתר גדול)
בהתחלה, קידום אתר חדש בתחום תחרותי  הוא נושא מורכב הדורש ניסיון, בכדי לעשות זאת בהצלחה יש להקים תשתית קידום אתרים איכותית שתשמש את קידום האתר המרכזי באמצעות אחד או יותר אתרי תמיכה באותו נושא.
בחודשים הראשונים לפחות צריך לקדם את כל האתרים כולל האתר המרכזי וכולל את אתרי התמיכה וזאת על מנת שיהיה בסיס בקידום ומקורות טובים להחלפת קישורים הקשורים לנושא.
אחרי שאתרי התמיכה שלכם ממוקמים בעמודים סבירים (3 ומעלה) ניתן להתחיל להציע לכרישים קישורים מאתרי התמיכה שלכם בתמורה לקישור לאתר הלקוח וכך לטפס במעלה הדירוג.
סוד נוסף בנושא קידום אתרים בתחומים תחרותיים הוא נושא הרלוונטיות שנכנס חזק מאוד בעקבות עדכון הגוגל פנדה. רלוונטיות בשילוב עם עבודה נכונה ומתמדת והחלפת קישורים איכותיים בלבד יתנו לכם פור רציני על המתחרים גם בתחומים התחרותיים ביותר.

You must be logged in to post a comment. Log in