קידום אתרים לשנת 2013

Posted by & filed under קידום אתרים.

אני מזהיר אתכם מראש – המידע שאתם עומדים לקרוא כאן, לא עומד להיות קל, לא עומד להיות קצר ומביא איתו הרבה תובנות ועובדות על קידום אתרים באמצע שנת 2013.

לאחרונה חווינו שינויים משמעותיים בתוצאות החיפוש במגוון גדול של אתרים, כל מקדמי האתרים שלא היו מעודכנים בפינגווין הראשון וניצלו אכלו אותה בפינגווין השני שיצא בחודש מאי השנה.
קידום אתרים בשנת 2013, זאת לא עבודה שזהה בכלל לשנים הקודמות, אם בעבר קישורים מאתרים חזקים ותוכן היו עושים את העבודה, היום נכנסים פרמטרים נוספים ומגוונים לעולם הקידום, מה שהופך את העבודה של מקדם האתרים לקשה יותר, מורכבת יותר, דורשת יותר ומחייבת הרבה יותר ללקוח, מצד שני העבודה נעשית יקרה יותר ללקוח ועלויות קידום אתרים אורגני עולות אצל מי שמעוניין להגיע לפסגה של גוגל.

מה נשתנה האלגוריתם הזה מכל האלגוריתמים?

שבאלגוריתם הזה, מתחיל להמאס לגוגל ממקדמי אתרים בצורה מאוד חריפה, גוגל רוצה להביא לגולשים אתרים איכותיים ותוצאות אורגניות אמיתיות, מה שאומר שנגמרו משחקי הכמויות של הקישורים – זה לא אומר שקישורים לא יכולים לעזור אבל עם זאת הם כבר ממש לא חלק משמעותי בהצלחה של האתר.

מסקנות מהתקופה האחרונה

האם הקישורים קשורים?

ממעבר על מאות תוצאות אורגניות לפני השינוי האחרון ואחרי השינוי האחרון בפינגווין 2.0, ניתן היה לראות כמה דפוסים קבועים בכל הקשור לקישורים עם מילת מפתח או מה שמכונה בשפה המקצועית "Anchor Text Links", גם אם מדובר באנקורים מגוונים, זה ברור לגוגל שמקדם אתרים שהוא לא אידיוט גמור, יגוון באנקור ולכן גם המשחק הזה לא עבד, אלפי אתרים שהקישורים שלהם נראו לא טבעיים מצאו את עצמם ביום בהיר מגיעים ממקום ראשון למקום 18.

אתרים שהקישורים אליהם נראו טבעיים יותר, דווקא מצאו את עצמם עולים בתוצאות החיפוש, גם אם מדובר בכמות קישורים קטנה. המטרה של גוגל היא לא לבחון האם האתר המקבל את הקישור הוא אתר שממליצים עליו אתרים חזקים בלבד, הוא רוצה לראות שגולשים שנמצאים באינטרנט והם בעצם הלקוחות שלו מרוצים מהאתר ומפנים אליו את חבריהם, גולש ממוצע ידבר על כך עם חברים שלו דרך פייסבוק או בפורומים השונים, מה שבסופו של דבר צריך לייצר תנועה אורגנית אמיתית אל האתר ובכך לסמן לגוגל על ידי סיגנלים שונים שהאתר הזה באמת מדובר בצורה טבעית.


מאט קאטס מדבר על הקישורים

כמה באמת מדברים עליך?

נתון חשוב נוסף ברמה של קישורים הן הפניות, כמה באמת קישורים המקשרים אל האתר שלך מפנים אליו תנועה? אם הם לא מפנים תנועה, כנראה שהקישורים האלה לא שווים הרבה, אם הם מפנים תנועה מעטה – זה בסדר, אם הם לא מפנים תנועה בכלל – פחות טוב עד מזיק.

התכתבויות בפורומים יכולות להעיד על דיבור מסויים ברשת, כמובן שכל נושא הרלוונטיות נכנס פה לתמונה, זה לא יהיה טבעי שידברו על אתר של אופניים חשמליים בפורום של מתכונים לעוגות יומולדת. חשוב מאוד לעשות את השיחה כמה שיותר אמיתית, לשאול שאלות ולקחת חלק פעיל בפורומים בצורה אמיתית וטבעית ובכך לקבל את התמורה של המיקום האורגני. גם כאן הקישורים היוצאים אליכם צריכים להעשות בצורה טבעית עם המעטה בשימוש במילות מפתח הגורמות להראות קידומי נטו.

תנועה מרשתות חברתיות מגדילה אל הסימונים החברתיים לאלגוריתמים של גוגל. איך זה נעשה? ברגע שגוגל מזהה ע"י מערכת הסטטיסטיקה כניסות רבות של גולשים שמגיעים מרשתות חברתיות שונות, לדוגמא פייסבוק, הוא מבין שיש דיבור ברשת החברתית. מכיוון שהרשתות הללו סגורות לחברים בלבד והוא לא יכול לקרוא קישורים המועברים שם, הנתון היחידי שהוא יכול להתחשב בו היא התנועה של הגולשים המגיעים מהרשתות החברתיות אל האתרים על ידי מערכת הסטטיסטיקה שלו.
התנועה לבדה לא מספיקה, פה אנחנו עוברים לפרמטר הסוגר את משולש הקידום שמוביל להצלחה.

התנהגות הגולש – אם גולשים המגיעים דרך גוגל במילת מפתח מסויימת נראים כמבצעי פעולות באתר ששביעות רצונם גבוהה (ניתן לדעת זאת על ידי זמן שהייה, מעבר עמודים וכד') אזי באופן טבעי גוגל צריך לתת ערך גבוהה למילות המפתח המובילות את התנועה אל האתר, לחילופין, אם יש תנועה מרשת חברתית והגולשים המגיעים משם בורחים מהאתר תוך 3 שניות, הסימן הוא שכנראה הגולשים לא מצאו את מה שהם חיפשו באתר והסיגנל המגיע לגוגל ביחס לרשתות חברתיות הוא שלילי.

אז איך פועלים?

קודם כל אם רוצים להצליח בקידום אתרים הדבר החשוב ביותר הוא האתר שלכם – אותו אתם בעצם מקדמים ואם הוא לא יהיה טוב כלום לא יזוז. בדיוק כמו שבמסעדה עם הרבה פרסום ואוכל מזעזע לא תהיה הצלחה,  כך באתר מזעזע עם קידום מעולה לא תהיה הצלחה.
לבנות אתר מוצלח זה עסק בכלל לא פשוט, לעיתים מדובר בהרבה ניסוי וטעייה אם הניסיון של מי שבונה אותו הוא נמוך, ניתן לחסוך את כל הכאב ראש ולבנות אתר אינטרנט מקצועי עם חברה ולשלם עבור העבודה הזאת כמה שצריך במסגרת המחירים הסבירים בשוק וזאת לפני שמתחילים לקדם את האתר (גם אם יש אתר ישן מומלץ לפני קידום לבנות אתר חדש ומודרני).

בעולם הקישורים – ההחלטה איך לפעול מקבלת תפנית, מכמויות יחסית גדולות של קישורים, היום יש להתמקד בקישורים הכי טבעיים שיכולים להיות, על ידי מענה אמיתי לשאלות גולשים בפורומים, הפצת מאמרים באתרים נישתיים ורלוונטים, כתיבת פוסט אורח בבלוגים המתאימים לנושא האתר והכנסה לאינדקסים עם קטגוריות רלוונטיות. את כל נושא הקישורים יש להקפיד לעשות בצורה מבוקרת ובכמויות לא גדולות – לפעמים כל המוסיף גורע (ראו ערך של קידום אתרים עם קישורים מרוסיה).

בעולם החברתי והפרסומי – מעורבות ברשתות חברתיות בצורה אמיתית, תוביל תנועה של גולשים לאתר, גולשים אמיתיים שיעברו אל אתר איכותי יסמנו לגוגל שהתנועה שמגיעה מפייסבוק היא תנועה אמיתית של גולשים שמעוניינים במוצרים או בשירותים אותם מציע האתר ובכך הפרמטר של תנועת גולשים מרשתות חברתיות יתן דירוג חיובי לאמינות של האתר. דבר נוסף שמומלץ לעשות אך הוא אינו בדוק לחלוטין – פרסום בגוגל ADWORDS, כמובן שעל ביטויים רלוונטים, להערכתי ברגע שגוגל רואה תנועה שמגיעה ממילות מפתח של פרסום והתנועה מתקבלת בצורה חיובית מבחינת התנהגות הגולש, בצורה כזו או אחרת יש לכך השלכה לעולם האורגני.

בתוך האתר – לכתוב מאמרים ופוסטים איכותיים, לא להתבייש לקשר לאתרים אחרים ואיכותיים ברגע שהקישור נותן ערך מוסף לגולשים, ניתן לרכז את כל הקישורים היוצאים הקשורים לאותו נושא בדומה לקישורים של ויקיפדיה בתחתית כל מאמר, עם זאת יש להמנע מקישורים לאתרים שאינם חזקים או אתרים שנפסלו על ידי גוגל. חשוב מאוד להקפיד על העשרת התוכן באתר, לשלב בתוך הטקסט הרבה תמונות וסרטוני וידאו שיכולים לעזור לגולשים להבין יותר. בכדי לענות לגולשים על כמה שיותר שאלות, ניתן להוסיף דף שאלות ותשובות אינטראקטיבי שבו גולשים יכולים לשאול שאלות ולקבל תשובות וששאר הגולשים יראו את ההתכתבות, ברגע שנשאלת שאלה על מוצר מסויים וניתנת תשובה, ניתן להוסיף את המידע הנוסף והחסר בעמוד המוצר או השירות.
בגדול תשומת לב מעמיקה על שיפור האתר והקשבה לגולשים תוביל את האתר להצלחה מבחינה עסקית וגם מבחינה קידומית.

טיפים לכתיבת תוכן באתר אינטרנט

לסיכום

עבודת קידום אתרים נעשתה מקיפה הרבה יותר בשנה זו, למרות שעם ההקפדה הנכונה על הכללים הרבים הקיימים באינטרנט, אתר איכותי ועבודה מקיפה ומקצועית בכל הרמות של האינטרנט עדיין ניתן להתקדם אורגנית ולהצליח בגדול.

מקורות נוספים של מידע:
השינויים שחולל פינגווין 2 – אתר linksearchTools

2 Responses to “קידום אתרים לשנת 2013”

  1. גברול מערכות גז
    • אלעד בן שמואל

      היי גברול,

      אני שמח שאתה נהנה להיות אורח וללמוד.
      אשמח לשמוע משאר הגולשים על מה מעניין אותם, אנחנו עורכים הרבה מחקרים בתחום של הקידום, השינויים מאוד משמעותיים בחודשים האחרונים – אבל הגישה המנצחת היא שאתר איכותי והקשבה לצרכים של הגולשים יובילו אותך להצלחה!

You must be logged in to post a comment. Log in