קידום אתרים עם קישורים מרוסיה – זהירות!!!

Posted by & filed under קידום אתרים.

בשנים האחרונות מופיעה התופעה של אתרים שמופיעים בראש תוצאות החיפוש של גוגל, תוך שהם מגיעים לשם בצורה מהירה מאוד, אפילו בביטויים התחרותיים ביותר כמו "צימרים", "מטבחים" ואפילו בביטוי "קידום אתרים" לא פעם בשנים האחרונות הופיעו אתרים המקודמים בשיטות קידום פסולות על ידי קניית קישורים מרוסיה.

איך זה נעשה?
ברוסיה יש מליוני אתרים השייכים לאנשים פרטיים או שהם קשורים למפעילי אתרים לא הכי ישרים, שתמורת סכום סמלי יקשרו לאתרכם. רוב הקישורים שנקנים מאתרים ברוסיה הם קישורים מאתרים חזקים בעלי דומיינים סמכותיים, הקישורים לרוב נקנים לתקופה של כמה חודשים או כמה שנים, לעיתים נדירות נסגרות עסקאות קניית קישורים מרוסיה מאתרים שמסכימים לכך שהקישור יהיה קבוע. גם אם הם מסכימים לרוב זה לא קורה.

בתרשים הנ"ל ניתן להבין כי הסיומות דומיינים הנפוצות של אתרים רוסיים המקשרים לאתרים ישראלים בשיטת הקידום הנ"ל הן:

  1. RU – דומיין המשייך את האתר האינטרנט באופן חד משמעי לרוסיה (RUSSIA).
  2. TK
  3. NAME
  4. KZ

הבהרת ביניים: אין זה אומר שאתר המקבל קישורים מאתרים בחו"ל, הינו אתר המקודם בשיטת קידום זו או בשיטת קידום פסולה. למרות זאת, אתר שרוב הקישורים שלו נעשים בצורה הזו ומקושרים בצורה שתראו בהמשך, הנם אתרים שמקודמים בשיטה זו.

דוגמאות ושיטות עבודה עם קישורים מרוסיה

לפניכם מוצגים קישורים מאתרים רוסיים שמפנים לאתרים ישראלים בצורה לא טבעית, למרות זאת לצערנו גוגל ישראל עדיין ממשיך לספק חשיבות לסמכות הדומיין המקשר ולא לאיכות ולהגיון שבקישור.

הקישורים שהוכנסו לאתר "מטבחים" בתוך טקסט ברוסית מובילים לאתר ישראלי המקודם בביטוי מטבחים, האתר הספציפי הזה, הופיע תוך זמן קצר בראש תוצאות החיפוש. תוך תקופה של כמה חודשים בודדים, האתר עף מראש תוצאות החיפוש לעמודים רחוקים בגוגל, ממחקר שערכנו באמצעות כלי לבדיקת קישורים, ניתן היה לראות שרוב הקישורים שנרכשו עבור האתר הם מאתרים רוסיים שהסירו את הקישורים לאחר זמן קצר וגרמו לנזק.

 

 

דוגמא נוספת לקישור בעברית מתוך אתר הכתוב ברוסית:

 

 

לפניכם תצלום מסך מתוך כלי קידום אתרים לבדיקת קישורים המוכיח כי אכן, הקישורים שנכנסו לאתר היו מאתרים רוסיים והוסרו.

בסימון הצהוב מסומנים האתרים הרוסיים, כל X  מסמל כי הקישור היה בעבר וכעת הוא נמחק, למען שמירה של פרטיותם של בעלי האתר מחקנו את כתובת האתר שאליו מפנים הקישורים הרוסיים.

 

הסכנות הטמונות בקישורים מרוסיה

הסכנות מתחלקות לשני סוגים:

סכנה מיידית (לטווח קצר – בינוני)
כפי שהסברתי קודם, הקישורים שקונים מאתרים רוסים הם לא יציבים, לכן כאשר תקבלו הרבה קישורים חזקים, האתר שלכם יכול להגיע לראש תוצאות החיפוש ובאותה מהירות לעוף משם ללא דרך חזרה, לאחר שהקישורים מוסרים, גוגל מאבד את האמון באתר שלכם ומבין שעשיתם מניפולציה לצורך קידום אורגני ובתמורה הוא מקנה לכם מקום של כבוד בעמוד שלעולם גולשים לא יגיעו אליו.
 

סכנה לטווח ארוך

גוגל לא טיפש, מנוע החיפוש מבין בצורה חד משמעית שזה לא טבעי שאתרים מרוסיה הכתובים בשפה הרוסית, מפנים לאתרים ישראליים הכתובים בשפה העברית.
זה לא רלוונטי לגולש הדובר רוסית לראות קישורים הכתובים בשפה העברית, כמו שזה לא טבעי יהיה לכם אילו בתוך המאמר שלי הייתי מתחיל לכתוב בסינית.
הסכנה הזו נחשבת סכנה לטווח ארוך מכיוון שכרגע גוגל מסתכל על אמון האתר המקשר, רוב האתרים ברוסיה שמהם קונים קישורים הם אתרים שגוגל מסיבה לא ברורה, מאמין בהם. בעוד שהאלגוריתם שלו הולך ומתפתח, בקרוב מאוד הוא יפסיק להאמין בהם ואז קישורים מאתרים ברוסיה בצורה לא טבעית רק יגרמו לנזקים לקידום ולא יתרמו לו.

איך לדאוג שלא יקדמו את האתר שלכם בשיטות פסולות?

ראשית נגיד בצורה חד משמעית שהשיטות הללו נחשבות לקידום אתרים שחור לכל דבר ובכדי לדאוג שהאתר שלכם לא יפסל, עליכם לדאוג שהוא לא יקודם בשיטות המוצגות במאמר זה, או בכל שיטה אחרת שמנסה לרמות את מנועי החיפוש. השיטה הטובה ביותר לאורך זמן בקידום אתרים היא לחשוב על הגולש ומה הוא היה רוצה לראות באתר שלכם כדי שזה ירצה אותו. אין כל פסול בהחלפת קישורים רלוונטים התורמים לגולש. נכון שעבודה איכותית עולה קצת יותר לפעמים אבל לאורך זמן בתחום קידום האתרים באמת מדובר בהשקעה משתלמת, בקידום אתרים אין קיצורי דרך.

בכדי למנוע מצב בו אתרכם יהיה קורבן לקידום באמצעות קישורים מאתרים רוסיים, יש להגדיר בהסכם ההתקשרות עם חברת הקידום, כי האתר לא יקודם בצורה זו. ניתן להגדיר את כל שיטות הקידום הנראות פסולות בעינכם במסמך נפרד ולחייב את חברת הקידום אותה שכרתם לעבוד בצורה לבנה ובשיטות המקובלות על גוגל.

את הבדיקה של הקישורים הנכנסים לאתרכם תוכלו לעשות באמצעות כלי לבדיקת האתר והקישורים הנכנסים אליו : MajesticSEO

בכדי לבדוק את הקישורים הנכנסים לאתרכם יש להכניס את כתובת הדומיין שלכם בחיפוש בתוך האתר הנ"ל וללחוץ חיפוש, מיד תוכלו לראות רשימה חלקית בחינם של הקישורים הנכנסים לאתרכם, אם זיהיתם כי מדובר באמת בקישורים מהסוג הנ"ל תוכלו לדעת שמשהו פה לא תקין.

6 Responses to “קידום אתרים עם קישורים מרוסיה – זהירות!!!”

  1. תומר
  2. יוני
  3. קבלן איטום

You must be logged in to post a comment. Log in