שם דומיין עוזר לקידום אתרים?

Posted by & filed under קידום אתרים.

אחת הדעות הרווחות ביותר בקידום אתרים היא ששם הדומיין יכול לעזור לקידום האתר שלנו בגוגל, אך האם זה נכון?

מה הכוונה לשם דומיין?
נניח שאנחנו רוצים לקדם את הביטוי מכונות אוטומטיות, ברור לנו שדומיין בעל שם otomati.co.il הוא שם שגוגל לא יודע לפרשו, עם זאת במידה ונבחר עבור אתר בתחום מכונות אוטומטיות את הדומיין: www.vendingmachines.co.il כנראה שיהיה הרבה יותר קל לקדם את הביטוי תחתיו, אך מדוע זה קורה?

גוגל מתחשב בלמעלה מ 200 פרמטרים לבחירת האתרים (או יותר נכון העמודים) הרלוונטים ביותר להופעה עבור שאילתת חיפוש של מתשמש, אחד מהפרמטרים הוא שם הדומיין, כי ברור לגוגל שאתר שכתובתו מכונות אוטומטיות הוא אתר שעוסק בתחום ואילו אתר שכתובתו היא אחרת הוא אתר לא מוגדר ורק על פי פרמטרים אחרים ניתן יהיה לדעת באיזה תחום הוא עוסק.

אז אם בחרתי שם דומיין איכותי וממוקד לתחום זה עוזר לי לקידום האתר?
התשובה היא כן, אבל בתנאי שמתקיימים עוד כמה פרמטרים.
בתאריך 09/10/2012 פרסמה גוגל באמצעות מאט קאטס הדובר הרשמי שלה לענייני קידום אתרים, תגובה ובה הם אמרו שאתרים בעלי שם דומיין שמכיל את מילות המפתח החשובות לקידום עשויים להפגע אם התוכן שבהם אינו איכותי והאתר לא פועל על פי כל שאר הפרמטרים של גוגל.
הגחמה הזו של גוגל הופיעה בעקבות אתרים לא איכותיים שהופיעו בראש תוצאות החיפוש עם מעט מאוד קישורים רק בגלל שהקישורים והעמודים שלהם היו תחת שם הדומיין המכיל את מילת המפתח העיקרית לקידום.
לכן פרסמה גוגל את השינוי הזה ובו היא אומרת בצורה חד משמעית שאתרים בעלי שם דומיין המכיל את מילת המפתח יפסלו אם לא ימצאו איכותיים מלבד היותם אתרים שמכילים את מילת המפתח.
עוד מידע ניתן לראות בפוסט שפרסמה וובריזולט קידום אתרים בעמוד G+ שלה.

מה אפשר לעשות כדי להמנע מהשפעה לרעה של השינוי?
כמו בכל אחד מהשינויים שגוגל עושה באלגוריתם שלה, בדיוק בדומה לשינוי באלגוריתם הפינגווין הדבר המוביל בקידום אתרים איכותי הוא ערך מוסף לגולש, הבא לידי ביטוי בתוכן איכותי, שמותיר את הגולשים ללא שאלות.
אם מדובר באתרי נישה המתמחים בתחום מסויים חשוב לספק לגולשים את התוכן שיענה על שאלותיהם, יספק להם את השירות ובמידת הצורך מומלץ גם לספק קישורים למקורות חיצוניים שיכולים להשלים את הפאזל של המידע.
המטרה של גוגל היא לספק לגולשים איכות ובראש תוצאות החיפוש להציג את האתרים שלדעתה של גוגל עונה על ציפיות הגולשים.

You must be logged in to post a comment. Log in